2011. március 6., vasárnap

Tejes kifli


Hogy a kenyér helyett most más is legyen a kenyereskosárban, kiflit sütöttem. Nem kenyértésztásat. Klasszikusat, tejjel. Megint csak a jól bevált forráshoz nyúltam és fellapoztam az ínyesmester erre vonatkozó fejezetét. Többféle kifli recept is van, de én a legtejesebbet választottam. Annyit változtattam, hogy sima-, rétes- és teljes kiőrlésű lisztet vegyesen használtam, nagyjából 2:1:1 arányban. Ez az az arány, ami még nem teszi fűrészporossá a tésztát, de már van hatása a teljes kiőrlésű lisztnek. A technológián még kicsit csiszolni kell, de az íze nagyon jó.
Hozzávalók 8 db-hoz:
1,5 dkg élesztő
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
10 dkg rétesliszt
17,5 dkg simaliszt
1 dkg só
1 dkg cukor
5 dkg vaj
2–2,5 dl tej
Az eredeti recept kovásszal kezd, én csak az élesztőt futtattam fel 1 dl langyos, cukros tejben. Közben kimértem a hozzávalókat. Összekevertem a lisztet, sót, vajat és a felfuttatott élesztőt 1–1,5 dl tejjel. Kézzel alaposan megdagasztottam. Meleg helyen kétszeresére kelesztettem. Amikor megkelt, két részre osztottam. Mindkét részt kb. ½ cm vastag, kerek lapra nyújtottam. A kerek tésztát négyfelé vágtam. Az így kapott háromszögek szélesebb végénél egy kicsit behajtottam a sarkokat és úgy tekertem fel őket. Sütőlapra fektetve megint hagytam, hogy megkeljenek, nagyjából a kétszeresükre. Sajnos nem számítottam rá, hogy kelés közben szét fognak nyílni, úgyhogy érdemes egy kis vízzel megkenni a háromszögek szélét, hogy összeragadjanak miután feltekertük. Amíg keltek a kiflik, a sütőt előmelegítettem 200 °C-fokra. Negyed óra sütés után a tetejüket megkentem vízzel, hogy jobban piruljanak és visszatettem őket a sütőbe. Amikor kisültek, rácson hagytam kihűlni.
Nagyon finom lett, bár a sütőt kicsit túlságosan előmelegítettem, így az alja kissé sötétebb lett. Vajjal megkenve isteni volt. A tészta könnyű, kicsit édeskés. Talán mondanom sem kell, hogy százszor jobb, mint a bolti, felfújt változat. Érdemes kipróbálni. Gyorsabban elkészül, mint egy kenyér. Én biztosan  sűrűbben fogok kiflit sütni.
Sütöttetek már kiflit?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...