2011. március 11., péntek

Rozsos tökmagos bucik

Nem mondom, hogy unnám a kenyereimet, de szerettem volna már valami újat kipróbálni e téren. Van egy jó kis kelt tésztás könyvem, abban találtam meg ezt a rozsos tökmagos bucit. Szokás szerint csak az alapot tartottam meg és a spájzban lapuló alapanyagokból válogattam bele a dolgokat. Rozsliszt volt, eddig stimmel, de a tökmagból éppen kifogytam. Volt viszont lenmagom és tökmagolajam. Rém kreatív módom az olívaolajat tökmagolajjal helyettesítettem. A liszteket 1:1:1:1 arányban kevertem, így elég sötét lett. A rozs miatt kalóriadúsabb, de a teljeskiőrlésű liszt talán egy kicsit kompenzálja ezt. Az élesztőt nem kell hozzá felfuttatni, ez kicsit lerövidíti az elkészítési időt és mosogatni sem kell annyit.
Hozzávalók:
100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
100 g finomliszt
100 g rétesliszt
100 g fehér rozsliszt
1 ek só
3 dkg friss élesztő
2 ek lenmag
1 ek tökmagolaj vagy olívaolaj
2,5 dl langyos víz
Én most idő híján Mariskával, a kenyérsütő géppel dagasztattam meg a tésztát. Ő is keleszti, úgyhogy sok dolgom nem volt vele. Szóval a hozzávalókat összegyúrtuk, az élesztőt nem kellett külön felfuttatni. A tészta langyos helyen a kétszeresére kelt. Amikor megkelt, kissé átgyúrtam és nyolc egyforma kis ovális bucira osztottam. A tetejüket négyzetrácsosra bevágtam, és langyos helyen hagytam őket kétszeresükre kelni. Előmelegített sütőben, 200 °C-on 20-25 percig sütöttem.
Nagyon finom. Belül levegős, kívül ropogós. Vajjal vagy valamilyen fűszeres túrókrémmel fogyasztandó. Így, hogy meggyúrta helyettem a kenyérsütőgép tényleg nagyon egyszerű. Érdemes kipróbálni.
Ti szoktatok zsemlét sütni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...