2011. március 19., szombat

Vegyes télutó zöldség-nass


Már napok óta szemezek Jamie Természetesen c. szakácskönyvében lévő téli salátájával. Tulajdonképpen nem is igazán saláta, csak zöldségek egyvelege egy karakteres, forró mártogatóssal. Vettem retkeket, zellert, zellerszárat, céklát, újrépát, édesköményt. És annyira fellelkesültem, hogy nekiálltam a mártogatósnak. Alapja a szardínia, de ez csak a vége felé kezdett leesni. Én ugyanis nem szeretem a halat, csak nagyon kevés formában. Azért adtam a mártásnak egy esélyt, hátha ízleni fog. Hát nem jött be. Jamie öntetei közül nem ez az első, úgyhogy meg sem néztem találok-e valamelyik könyvében valami mást.
Úgyhogy azzal a lendülettel vettem is a délelőtt kijegyzetelt salátaöntetek c. oldalt a jegyzetfüzetkémből (Vendéglő az Ínyenc Bloggerhez salátaöntetes összefoglalójából) és nekiálltam csemegézni. Ezek már sokkal inkább ínyemre voltak. A választás végül az ezersziget öntetre esett. A szépen megpucolt zöldségeimet ebbe a remek öntetbe mártogattam, miközben vajjal megkent, csírával megrakott krumplis zsemlémet majszoltam. Hmmmm. Már régóta vártam erre. Nagyon elfáradtam az elmúlt két napban, és erre csak most döbbentem rá, miközben nyugodtan ültem és ráérősen ettem. Egyszóval salátázni jó. Ráérősen szószba tunkolni a jelölteket és elmerengeni az élet dolgain.
A zöldség szabadon választott, idénytől függ. Most répa, sörretek, hónapos retek, zeller, zellerzöld, édeskömény és cékla voltak soron.
Az ezersziget öntethez:
1 dl tejföl
3 ek majonéz
1 ek ketchup
só, bors, cukor
citromlé
1 lereszelt csemegeuborka
1 kk reszelt hagyma
szurokfű
A hozzávalókat összekevertem és kis ideig állni hagytam, hogy összeérjen. Ebbe mártogattam a zöldségeket. Abbahagyni csak azért tudtam, mert már nem fért belém több. Nem baj, maradt holnapra is.
Szeretitek a mártogatós salátát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...