2011. április 1., péntek

Csoki fagyi itthon. Mi lesz így a fagyizóba sétálással?

Miközben próbálom feldolgozni azt a rengeteg fagyit, amit benyomtam, sok minden kavarog bennem. Életem első házi készítésű fagyija volt. Ami igen veszélyes a jövőre nézve. Mert hát beindul az ember fantáziája és finomabbnál finomabb kombinációkat álmod össze. Közben viszont belém hasított, hogy mi lesz így a nyári fagyizóba sétálással? Mert hát nem kell mondjam, az itthoni megintcsak magasan veri az átlag csokoládé fagylaltokat. Tisztelet a kivételnek. Nagyon veszélyes jószág. Egyszerűek az alapanyagok, gyorsan össze lehet dobni és tudjuk mi van benne. Na meg baromi finom.
Elnézést a fotóért, de (még) nincs gombócolós fagyis kanalam. Azt hiszem gyorsan beszerzek egyet.
A napokban a többi blogoló között találtam Tücsökbogárnál az alapfagyit, amit fagyigép nélkül is el lehet készíteni. Kacérkodom a gondolattal, hogy esetleg egy fagyigépbe is be kéne fektetni, de az egyelőre ellentmond környezetóvó gondolataimnak. Ha már úgyis megy a mélyhűtő, inkább ott készítem el. Nagyjából ½ liter lesz, de töményebb, mint a bolti, így bőven elég 4 embernek.
Hozzávalók 4 személyre:
1 tubus sűrített tej
200 v. 250 ml-es habtejszín
50 g apróra vágott étcsokoládé
2 csapott ek kakaó
egy kis vaníliapor
Először a tejszínt ¼ órára mélyhűtőbe tettem. Közben feldaraboltam a csokit és elkevertem a sűrített tejjel, a kakaóval és a vaníliával. Amikor lehűlt a tejszín, a többiekhez kevertem és a robotgép habverős keverőivel, legnagyobb fokozaton 5 percig kevertem. Mélyhűtőnek ellenálló dobozkába öntöttem és 2 1/2―3 órára a mélyhűtőbe tettem.
Durva. Kakaós, csokis, laktató, isteni. Aki vigyáz a vonalaira, az csak egy jó kis edzéstervvel együtt álljon neki elkészíteni. Nagyon ajánlom kipróbálásra.
Szegény Tücsökbogár, hálánk nagyon sokáig üldözni fogja…
Ettetek már házi fagyit?

4 megjegyzés:

  1. Valahogy majd csak elviselem. :)))
    Jól néz ki nagyon és nagyon finom lehet ez a változat is. Örülök, hogy ízlett.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Én tavaly csináltam,finom volt, de nekem az állaga nem tetszett.. elég kásás volt. Lehet, hogy megpróbálom majd ezt a receptet, mennyire volt krémes?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Nagyon jó krémes volt. A sűritej és a tejszín miatt nem tud jeges lenni. Kicsivel evés előtt kivettem a hűtőből. Úgy a legjobb. Egy próbát megér :) Már teszteltem a vaníliás csokidarabos változatot is. Az is nagyon jó.

    VálaszTörlés
  4. Akkor tényleg ki fogom próbálni, az enyémben nem volt sűrített tej, csak tejszín volt az alapja!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...