2011. április 9., szombat

Joghurtos zsömle


A minap TücsökBogárnál nézelődtem a fagyik között, aztán valahogy mégis a zsömlékhez jutottam. Méghozzá a zsömlék toplistájához. A joghurtos zsömle egyből megfogott, mert mostanában nagyon szeretnék egy jó joghurtos, savanykás kenyeret enni, de még nem merültem el a témában. Este program volt, viszont kenyér egy szem sem (boltit már évek óta nem vettem). Így rohamtempóban álltam neki és a lerövidített kelési idő alatt nagyon drukkoltam, hogy emelkedjen. Kicsit rásegítettem a sütővel is. De ez nem ment a végeredmény rovására. Vagy ha igen, akkor nagyon-nagyon finom az eredeti. Görög joghurt helyett sima mezeit használtam és egy kicsit kevesebbet. A tésztája nagyon kellemes, lágy állagú, így jó levegős zsömlék lesznek belőle.
Hozzávalók:
500 g liszt
25 g élesztő
1,5 ek méz (eredetileg 3 ek, akkor kicsit édeskésebb lesz)
2 dl meleg víz
1 kis doboz natúr joghurt (eredetileg 2 dl görög joghurt)
1 ek olíva olaj
1 ek só (eredetileg 1,5 tk)
A lisztet tálba szitáltam, majd közepébe mélyedést készítettem. Ebbe tettem az élesztőt és a mézet, egy kis vízzel. Villával összekevertem és 10 percig állni hagytam (eredetileg 15 perc). Miután megkelt, hozzáadtam a többi hozzávalót és összegyúrtam. Kissé lágy és ragadós a tészta. Ismét hagytam kelni egy ¾ órát (eredetileg 1 óra). Utána lisztezett deszkán átgyúrtam, és lisztes kézzel 12 egyforma részre osztottam. Sütőlapra tettem őket és megint hagytam kelni 20 percig (eredetileg 30 perc). Én takaréklángra állított sütőben kelesztettem, lenyitott ajtónál. Aztán kivettem a zsömléket és a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. A zsömlék 25 perc alatt kisültek, szép barnára.
Ha legközelebb több időm lesz, betartom majd a kelesztési időket és nem sürgetem a tésztát. Szerencsére a nagy sietség nem ment a minőség rovására. Nehéz elmondani azt a fantasztikus ízt. Nagyon könnyed, kicsit édeskés, kicsit savanykás. Azt a mosolyt, amit kiváltott az első harapás, soha nem fogom elfelejteni :) Nagyon tudom ajánlani.
Köszönet TücsökBogár!

3 megjegyzés:

  1. Szép foszlós lett a zsömléd így is. A lányaim az íze miatt imádják. Én azt a csodálatos tulajdonságát is, hogy másnap és harmadnap is megőrzi a frissességét.

    VálaszTörlés
  2. A harmadnapot már nem fogja megérni :) Tényleg fantasztikus állaga van, nem győzöm dicsérni :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kata! Egyszerűen fantasztikus ez a zsemle! Most lett kész, nem bírtam megvárni míg kihűl....annnyira finom lett!! Köszi hogy megosztottad a receptet!
    Eszter

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...