2011. április 10., vasárnap

Kiskert a negyediken

Úgy érzem eljött az idő, hogy beszámoljak a kiskertemről. Mivel nem nagyon van kilátásban kertes ház a közeljövőben, úgy döntöttem siránkozás helyett inkább belevágok a belvárosi kertészkedésbe. A helyzetet nehezíti, hogy nincs erkélyem, a gangról meg félek, hogy lenyúlják a növényeket. Szerencsére a lakás néhány ablaka egy napos, déli fekvésű udvarra néz.
Elsősorban kisebb növényekre és fűszernövényekre gondoltam. Csípőspaprika, koktélparadicsom és a gyakori fűszerek.
A közeli gazdaboltban beszereztem a magokat, pár liter virágföldet és speciális, a fűszernövényeknek összeállított földkeveréket. Volt még egy zseniális szerzeményem is. Fűszerkeverék vetőszalag. Így nem kell ritkítani. Két darab 2 m hosszú szalag van a csomagban. Az egyiken egynyári fűszerek, úgymint bazsalikom, majoránna, kapor, levélpetrezselyem és borsikafű. Évelő társaik a citromfű, szurokfű, kakukkfű és a metélőhagyma.
A paradicsomok a napokban az egyre több napsütés miatt nagyom beindultak. Pár nap alatt a harmadik adag levelük is kinőtt már. Hamarosan szét fogom ültetni őket.
A paprikák csak két napja bújtak ki, de jó sokan.
A fűszernövények közül az egyéves brigád vezet. Az évelők kicsit félénkebbek. Még csak néhányuk bújt elő. Szerintem róluk majd később közlök képeket, mert most még nem olyan szépek. Még csak a szikleveleik vannak meg.
Nagyon bizakodó vagyok. Remélem, jól fogják majd érezni magukat az ablakban.
Nektek van belvárosi kiskertetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...