2011. április 2., szombat

De rég ettem töltött csirkecombot!


Ha elhatároztam volna, hogy negyven napig nem eszem húst, biztosan nem sikerül betartanom. Akkor inkább arra koncentráltam, hogy azt egyem, amit a szervezetem kér. És be is jött. Nem sok húst ettem az elmúlt hetekben. Nem is tudtam mit süssek. És akkor beugrott a töltött csirke és a töltött csirkecomb.
A csirkecombbal mindig is fenntartásaim voltak, de a tölteléket nagyon szerettem. Nálunk inkább egész csirke volt megtöltve. Pontos receptet nem nagyon találtam, igyekeztem a hazai ízek emlékét felkutatni. Ezúton üzenem Anyukámnak, hogy nagyon régen csinált már töltött csirkét! :)
Így hát szereztem két jobb lábat és némi gombát. A többi hozzávaló már megvolt itthon. Krumplipürével és savanyú uborkával klasszikus ebéd. Néha ez is kell.
Hozzávalók:
2 db csirkecomb (alsó és felső együtt)
1 szikkadt zsömle (én egy zsömle méretű serclit használtam fel)
10 dkg gomba
1 db tojás
petrezselyem, kakukkfű, majoránna
só, bors
olívaolaj
A combokon a bőrt óvatosan (tompa bontással) elválasztottam a hústól és jól bedörzsöltem alatta sóval. Betettem a hűtőbe pihenni, amíg elkészítettem a tölteléket. A serclit beáztattam annyi vízbe, amennyi ellepi. Közben a gombát és a petrezselymet apróra vágtam. Amikor a sercli megszívta magát, jól kinyomkodtam belőle a vizet és tálba tettem. Összekevertem a tojással és a gombával. Majd hozzákevertem a fűszereket, sóztam, borsoztam. A masszát a combok bőre alá tömködtem. A combokat egy olívaolajjal kikent jénaiba tettem és egy kis olajat a bőrükbe is masszíroztam, hogy sütés közben ne száradjanak ki nagyon. Nagyjából 200 °C-on egy óráig sütöttem.
A héja, mármint bőre finom ropogós lett, a töltelék jó fűszeres, a hús puha, omlós. Biztosan sok minden mással is meg lehet tömni egy combot. Majd kiderül.
Nálatok milyen a töltött csirkecomb?

1 megjegyzés:

  1. Szia Katica! Ennél jobbat ki sem találhattál volna!Tényleg régen volt már,nem is tudom miért feledkeztem meg róla.Én még szoktam beletenni főtt tojást is amit apró kockára vágok. Már tudom mi lesz a következő menü.Köszönöm puszi Anya

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...