2011. április 13., szerda

Friss házi sajt


Néha, ha eszembe jut, veszek a piacon házi tejet sajtgyártás céljából. Ez a recept a vegetáriánus koromból megmaradt Isteni ízek c. szakácskönyvből származik.  Ezt a sajtot Indiában panirnak hívják. Ebben a változatban a tejet melegítés közben csapjuk ki. Most kipróbáltam a fűszeres olívaolajban pácolt sajtgolyókat is, de nem igazán ízlett. Maradok a hagyományos változatoknál. Fűszeres bevonattal és fűszeres sajtkrém formájában.
A tej mennyiségének nagyjából 10%-át látjuk majd viszont sajtként.
Hozzávalók:
1,5 l nyers tej
4 ek citromlé (bio)
A tejet feltettem forrni. Amikor elkezdett forrni, belekevertem a citromlevet és addig kevertem, amíg a túró és a savó különvált. Lehúztam a tűzről és kicsit pihentettem. Utána gézen átszűrtem, azt felkötöttem és másnapig a hűtőben hagytam lecsöpögni. Préseléssel gyorsíthatjuk is a folyamatot. Másnap a súlya 10%-ának megfelelő sóval összegyúrtam és hagytam még egy napig állni, hogy összeérjen.
Friss vagy szárított fűszerekbe, borsba, köménybe, sajt fűszerkeverékbe lehet forgatni. Vagy egy kis vajjal és friss fűszerekkel sajtkrémnek is ki lehet keverni.
Ettetek már friss házi sajtot?

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...