2012. november 30., péntek

Boszorkánypogácsa, nem boszorkányság



Azon sütemények egyike, amit könnyű elkészíteni, igen mutatós és még annál is finomabb.
A recept a Lajos-Hemző páros 99 sütemény és torta c. szakácskönyvében található. Cukor helyett gyümölcscukor került bele, a liszt fele teljes kiőrlésű volt.
Nagyon érdekes sütemény, és igen laktató. Elkészítése pedig nem boszorkányság. De ahhoz, hogy ne faljuk fel az összes sütit egy ültő helyünkben, nagy varázserő kell.
Hozzávalók:
125 g puha vaj
125 g cukor (vagy 95 g gyümölcscukor)
¼ citrom reszelt héja, leve
2 db tojás sárgája és fehérje szétválasztva
kb. 100 g liszt (a fele teljes kiőrlésű is lehet)
50-60 g dió vagy mandula
barack lekvár
A vajat, cukrot, egy csipet sót, tojássárgákat, citromlevet, citromhéjat habosra kevertem (a robotgép csodákra képes). Annyi liszttel kevertem össze, hogy összeálljon, de ne ragadjon a kezemhez. Ez nagyjából 100 g volt.
A sütőt előmelegítettem takaréklángon (nálam gázsütőnél 150-160 °C) és előkészítettem egy sütőlemezt sütőfóliával (lehet vajazott, lisztezett tepsiben is sütni). A tojásfehérjéket villával felvertem egy kisebb tálban. A diót durvára vágtam.
A tésztából diónyi golyókat formáltam, megforgattam a tojásfehérjében, aztán meghempergettem a dióban, a sütőlemezre tettem és ujjal benyomtam a tetejét, hogy kicsit kilapuljon, és legyen egy mélyedés a közepében. Addig sütöttem, amíg egy kis színt kapott, és megrepedezett (sajnos az időt nem néztem, de több mint fél óra volt). Amikor kisült, a mélyedésekbe 1-1 kk baracklekvárt tettem.
Hihetetlenül omlós és puha, pikánsan savanykás a tészta, a ropogós sült dióhoz pedig nagyon jól megy a lekvár. Imádom. Házi feladat hétvégére :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...