2012. november 28., szerda

Édes-savanyú csirke nálunk



Nem vagyok az a nagy kínai evő, de van pár dolog, amit nagyon szeretek. Az édes savanyú is ilyen, de halkan megsúgom, kínai vendéglőben még sohasem ettem. Sajnos már nem emlékszem, milyen szakácskönyvből írtam ki a receptet. Kicsit kombináltam Jamie édes-savanyú marha receptjével, és ez lett belőle.
Kicsit bonyolultabb, és sokat kell utána mosogatni. Érdemes előkészíteni mindent, mert a sütés már gyorsan megy. Tanuljatok a hibámból és ne este, munka után álljatok neki…
Hozzávalók 4 személyre:
40 dkg csirkehús kis 1x1 cm-es kockákra vágva
2+2 ek szójaszósz
1 tojás fehérje
1 tk só
Bors, kínai ötfűszer keverék
3 ek + 1 tk keményítő
1-1 db piros és sárga/zöld kaliforniai paprika kockára vágva
1 db sárgarépa vékonyan felkarikázva
1 kisebb fej vöröshagyma nagyobb kockára vágva
1-2 gerezd fokhagyma lereszelve
1 db ananászkonzerv leszűrve, a leve félretéve
3 ek ketchup
3 ek ecet
3 ek cukor
olaj a sütéshez
Először előkészítettem a húst. Összekevertem 2 ek szójaszószt, a tojásfehérjét, 1 tk sót és 3 ek keményítőt, majd beleforgattam a húst és fél órát hagytam állni. Közben összevágtam a zöldségeket, leszűrtem az ananászt (a levét félretettem) és kikevertem a mártást. Ehhez tálba tettem 3-3 ek ketchupot, ecetet és cukrot, 1 tk keményítőt, az ananász leszűrt levét és 2 ek szójaszószt.
A húst bő olajban arany barnára sütöttem. A bő olaj itt nagyjából ½-1 litert jelent. Egyszerre csak kisebb adagokat sütöttem ki, hogy a húsok ne tapadjanak össze, és minden oldalról jól átsüljenek. Ez csak azért veszélyes, mert mire kisül a második adag, az első simán „elpárolog”.
Amikor a hús kisült, a wokban pár ek olajat forrósítottam, rádobtam a fűszerkeveréket, majd a répát. Egy percig pirítottam, aztán ment rá a hagyma és a fokhagyma, 2 perc pirítás. Végül a paprika került bele, azt is egy percig pirítottam. Nem sütöttem tovább, hogy roppanósak maradjanak a zöldségek. Aztán hozzákevertem a húst, ananászt és a mártást. Forraltam pár percig, hogy kicsit besűrűsödjön a leve. Végül ellenőriztem a fűszerezést (só, bors). Főtt rizzsel tálaltam.
Tudom, hogy fényévekre vagyok az eredeti kínai édes-savanyútól, de nekünk ez édes-savanyú volt.

Elnézést a képminőségért, de minden tiltakozásom ellenére tönkrement a fényképezőgépem. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...