2011. május 18., szerda

Bécsi sajtsaláta

Már megint hajtás, úgyhogy most csak egy röviddel, gyorssal jelentkezem. Remélem, jövő héten már visszaáll minden a régi kerékvágásba. Szerencsére múlt héten készültem alapanyagokkal, úgyhogy éhen nem haltunk, csak írni nincs már energiám esténként. De ígérem, bepótolom.
Ezt a receptet Orsinál (Csibe a konyhában) láttam, persze kicsit változtattam rajta, de az eredeti is finom lehet. Mikor kezembe akadt pár csomag retek, és a hűtőben pihenő jóleszazmégvalamire Frischkäse, eszembe jutott ez a régebben kijegyzetelt recept. Learattam hozzá a csenevész snidling ültetvényemet is.
Ez a Frischkäse sajtkrém néven fut, mascarponéra hasonlít. Azért szimpatikus, mert nincs benne fölösleges adalékanyag, mint a többi sajtkrémben.
Ez a kaja retekszezonra kíváló. Gyors és tartalmas.
Hozzávalók:
3 db retek nagyjukú reszelőn lereszelve
100 g Frischkäse (Spar-ban kapható)
30 g reszelt sajt
2-3 ek tejföl
½ kk mustár
1 ek olívaolaj
1 db kicsi ecetes uborka apróra vágva
½ marék snidling apróra vágva
½ tk kapor apróra vágva
1 tk citromlé
só, bors
A hozzávalókat összekevertem. (Hú ez tényleg rövid lett :)
Valamit most másképp csináltam a kenyérsütésnél. Még nem jöttem rá mi volt az. A teteje nagyon szépen berepedezett, az íze sem volt mindennapi. Ezzel a friss, ropogós kenyérkével fogyott el a saláta. Mindenkinek ajánlom, most van szezonja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...