2011. május 21., szombat

Barátkozás a rebarbarával, rebarbarás sütemény


Ez évben elhatároztam, hogy bekísérem a rebarbarát a konyhámba. Eddig egyszer ettem életemben, Dániában a családnál, ahol laktam. Anyuka nagyon finom süteményt sütött belőle. Sajnos nem volt nagy sütievő nép, úgyhogy amikor mindenki evett egy-egy kockát, eltették. Nem gondolták, hogy mi magyarok másképp gondolkodunk a süteményevésről, pláne, ha háziról van szó. Persze ebből nem kell messzemenő következtetéseket levonni, de legközelebb inkább viszek magammal tartalékot :).
Na de vissza a rebarbarához. Van már pár receptem különféle süteményekre, lekvárra, kompótra vagy csajos szeszes italra, úgyhogy tényleg ideje már, hogy közelebbről is megismerjem. Csak egy gondom van, a beszerzés. Nem nagyon van időm utánajárni, úgyhogy csak akkor tudok venni, amikor van a Lehel csarnokban. Múlt héten pár csoffadt darabot láttam és csak egy helyen, abból inkább nem vettem. Tegnap viszont találtam egy másik helyen szép darabokat. Biztosan drágán árulták, mert csak azon az egy helyen volt, de nem bántam. Muszáj volt megvenni. Majd ha egyszer lesz kertem…
Láttam Jamie-nél is morzsás sütit, felfújtat, de inkább valami elegánsabb darabra gondoltam. Végül Nigella egyik receptje mellett döntöttem.
Ez a sütemény nagyon könnyed. Kevés zsíradékkal készül, helyette joghurt kerül bele. Két féle liszt van benne. A kukoricaliszt abban segít, hogy a rebarbara levét felszívja. Teához, kávéhoz, pudinggal vagy fagyival, mascarpone-krémmel.
Hozzávalók:
350 g rebarbara (tisztítatlanul)
100 g + 2 ek gyümölcscukor
75 g finomliszt
½ tk szódabikarbóna
½ tk őrölt fahéj
75 g kukoricaliszt
1 tojás
vaníliapor
60 g vaj
150 g natúr joghurt
18 cm-es tortaforma
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, a tortaformát kivajaztam és beliszteztem. Alumíniumforma lévén a savas rebarbara itt-ott megoldotta, úgyhogy legközelebb inkább sütőpapír fogok használni. Szerintem a többi formának sem tesz jót ez a savasság.
A rebarbarákat megmostam, lehúztam a külső réteget. Könnyű volt pucolni. Aztán fél cm vastag szeletekre vágtam. Beszórtam 100 g gyümölcscukorral és hagytam állni, amíg összekevertem a tésztát.
A liszteket, szódabikarbónát, sót és fahéjat összekevertem. A tojást egy külön tálkában villával felvertem és összekevertem a vaníliaporral. Egy harmadik tálban a vajat kikevertem a maradék 2 evőkanál gyümölcscukorral. Beletettem a toját és alaposan kikevertem. Majd a joghurttal váltakozva a lisztes keveréket is apránként beledolgoztam. Nem kell túlkeverni, csak épp addig, amíg összeáll egynemű masszává. Végül belekevertem a rebarbarát a levével együtt.
Nagyjából 45 percig sütöttem hústű próbáig. A formában hagytam kihűlni, amit egy rácsra tettem.
Egyszerű, könnyed és nem utolsó sorban szép színes süti lett belőle. A fahéj jól elvolt a savanykás rebarbarával. Szerintem csinálok még hozzá egy kis friss eperlekvárt. Reményeim szerint teszek majd el kompótot, úgyhogy télen is süthetek majd ilyen sütit.
Kóstoljátok meg, ha még nem ettetek rebarbarát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...