2011. május 25., szerda

Zöld tészta


Van már rendes spenót. Vettem egy adagot, de végül nem sikerült arra felhasználnom, amire akartam, így került bele a házi tésztába. Jamie receptje szerint szoktam csinálni a sima tésztát, itt olvasható.
Azon felül, hogy szerintem nagyon jó színe van, még egészséges is. A spenót jó, mert zöld, sok benne a klorofill, és sok benne a vas. Nem tudom, miért gondolják, hogy a gyerekek eleve utálják a spenótot. Szerintem csak finoman kell elkészíteni nekik. Persze könnyen beszélek, mert nincs porontyom, viszont én úgy emlékszem szerettem. Ellentétben a sóskával. Azt csak nyersen.
Szóval kezd kinyílni a világ. Szép lassan leesik, hogy egyszerű alapanyagokat milyen jól lehet variálni, egymásba építeni. A spenótos tészta mindig is piszkálta a fantáziámat. Pofátlanul nagy összegeket kérnek el érte a boltban, pedig ugyanannyira jön ki kilója most, mint a simának. Az íze, pedig nagyon jó. Erős az illata. Elkészítéséhez nagyjából 10 perccel kell több idő, mint a simához.
Én most egy teljes adagot csináltam, és megszárítottam a maradékot. Ilyen szép kis csigákban.
Hozzávalók:
100 g teljes kiőrlésű liszt
400 g rétesliszt
300 g nyers, tisztított spenót
3 db tojás
A sót nem véletlenül hagytam ki. Nem kell bele, csak a főzővízbe.
Először a spenótot 2 percre forró vízbe dobtam, onnan kivéve hideg vízbe tettem. Aztán kinyomkodtam és konyharuhára tettem, a gombócokat kilapogattam és becsavartam a ruhába, hogy kicsit száradjanak. Utána apróra vágtam.
A lisztet kimértem, majd a közepébe fúrt mélyedésbe beleütöttem a tojásokat. Középről a széle felé haladva villával összekevertem és beletettem a spenótot. Majd két kézzel kezdtem el gyúrni. Addig gyúrtam, amíg sima selymes lett a felszíne. Folpackba csomagoltam és hagytam egy órát pihenni a hűtőben.
Mikor kipihente magát, félbe vágtam és részletekben kinyújtottam tésztanyújtón. Közben éreztem rá a technikára. Többször kell hajtogatni a tésztadarabot és újra meg újra áttekerni a gépen, amíg szép szabályos szélű nem lesz. Ekkorra a spenót is homogénebb lesz benne. A kinyújtott darabokat nagyjából 2 cm széles csíkokra vágtam.
A friss fogyasztásra szánt darabokat forró, sós vízben kifőztem, nagyjából 2-3 perc alatt. (Ahány dkg tészta, annyi dl víz és annyi gramm só. Pl. 15 dkg tésztához másfél liter víz és 15 g só.) A maradékot konyharuhával letakart széktámlán szárítottam, majd amikor már megszikkadt annyira, hogy nem ragadt össze, feltekertem őket és így szárítottam tovább.
Nem bonyolítottuk a felhasználást sem, bacon kockák és reszelt sajt. Nagyon finom.
Ismét megjegyzem, hogy érdemes kipróbálni a házi tésztagyártást és kölcsönkérni egy tésztanyújtót. Én nagyon szeretem készíteni :)
Ettetek már zöld tésztát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...