2011. május 16., hétfő

Búzacsírás korpás zsemle


Hát az úgy volt, hogy találtam egy nagy zacskó búzacsírát a spájzban. Anno télen még azért vettem, mert rám tört az egészséges táplálkozási láz és azt terveztem, hogy minden nap, joghurtba keverve elfogyasztok belőle egy evőkanálnyit. Mint látszik, nem igazán sikerült abszolválnom. Így most riadt felhasználásba kezdtem.
Első gondolatom a kenyérbesütés volt. Az alap kenyerem jó kiindulás volt. És ha már egészséges kenyérféle, akkor raktam bele egy kis búzakorpát is.
Hozzávalók 10 darab zsömléhez:
100 g teljes kiőrlésű liszt
200 g finomliszt
200 g rétesliszt
70 g búzacsíra
2 ek bio búzakorpa
1 ek só
15 g friss élesztő
300 ml langyos víz
2 tk cukor
pár ek búzakorpa a forgatáshoz
Az élesztőt felfuttattam 1 dl langyos, cukros vízben. Majd hozzákevertem a csírával, korpával és sóval elkevert liszthez. Hozzáöntöttem a maradék vizet és összegyúrtam. Kelesztő tálba tettem és duplájára kelesztettem. Amikor megkelt, megint összegyúrtam, majd 10 egyenlő részre osztottam. A tésztákat gombóccá formáltam és meghempergettem a korpában. Sütőfóliával bélelt sütőlapra tettem őket. Tetejüket éles késsel keresztirányban bevagdostam és megint hagytam, hogy a duplájukra keljenek. Közben a sütőt előmelegítettem 190 °C-ra. A megkelt zsömléket kisütöttem.
Kissé édeskés, hűdenagyon egészséges kis kenyérféle. Persze még jobb lenne, ha csak teljes kiőrlésű lisztből készülne. De azért így sem vészes.
Inkább lekvárral, mint szalonnával…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...