2011. május 15., vasárnap

Spárga karajon


Végre spárgaszezon. Nem is olyan régóta került az étlapra. Ezt a növényt is tervezem sokféleképpen kipróbálni, amíg tart a szezonja. Idei felfedezésem a spárgával kapcsolatban, hogy mennyire jól összeillenek a tojással. Így történt, hogy a spárgák egy szelet karajon, hollandi mártással nyakon öntve kerültek a partygrillbe.
A jó öreg partygrill. Biztos mindenkinek volt a háztartásában. Nekem sikerült egyet zsákmányolni, amikor elköltöztem otthonról. Nagyon jó befektetés. Majdnem minden nap használjuk.
Ez egy kicsit pancsos recept, mert mindent külön elő kell készíteni hozzá. Kisütni a húst, megfőzni a mártást és előfőzni a spárgát. De ha megy egyszerre a hozzávalók előkészítése (plusz a köret) akkor elég gyorsan megvan. Én nem voltam túl fitt, úgyhogy inkább egymás után készítettem el a hozzávalókat. Hollandi mártást még sosem csináltam, elsőre nem is sikerült. De nem adtam fel. Másodszorra már jó lett. Nem elrettentésnek szántam.
Hozzávalók 4 személyre:
½ kg karaj
grill fűszerkeverék
olívaolaj
200 g fehér spárga
reszelt sajt
Hozzávalók a mártáshoz:
2 db tojássárgája
13 dkg vaj
bors
citromlé
A húst szeletekre vágtam, kicsit kiklopfoltam, majd sóztam és beszórtam a grillfűszerrel. Végül bedörzsöltem egy kis olívaolajjal és egymásra rakva pihentettem őket a sütésig.
A spárgát akkorára vágtam, amekkorák a karajszeletek hosszában. Három percre forró vízbe dobtam, majd leszűrtem.
Végül elkészítettem a mártást. A vajat felolvasztottam és hagytam kicsit hűlni. Vízfürdőhöz vizet forraltam. A tojássárgákat egy teáskanál vízzel kikevertem, a kikapcsolt gőzfürdőre tettem, majd először cseppenként, aztán bátrabban, nagyon vékony sugárban öntöttem a tojáshoz, közben folyamatosan kevertem. A gyengén forró vízfürdő azért kell, hogy a tojás ne maradjon nyers, de ne is ugorjon össze rántottává. Első körben rántottát csináltam belőle, mert túl forró volt a vízfürdő. Második nekifutásra már kikapcsoltam a gázt alatta, így már nem sült oda a tojás a tál falára. Amikor az összes vajat hozzáadtam, sóztam, borsoztam és citromlével ízesítettem.
A hússzeleteket forró grillserpenyőben sütöttem ki.
Egy szelet húst befedtem egy adag spárgával, tettem rá egy adag hollandi szószt és megszórtam reszelt sajttal.
A húsokat partygrill szerkezetben kisütöttem, amíg a sajt szép színt kapott.
Ha elő tudunk készülni, lehet akár egy gyors étel is. A spárga és a tojásos mártás nagyon jól elvannak együtt, a karaj csak hordozó felület. (Az eredeti recept amúgy besamel mártást ír hozzá.) Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a spárgát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...