2011. június 7., kedd

Rebarbara télire


Mint már írtam, idén először használtam rebarbarát a konyhában. Nagyon megszerettem. Ezért arra gondoltam, mivel lassan vége a szezonnak, elteszek egy keveset a hidegebb napokra. Több féle receptet is találtam, végül a legegyszerűbbek közül választottam kettőt. Egy natúr vizes alapút és egy szirupos verziót.
A sütikből kiderült, hogy ez a növény jóban van a szegfűszeggel, fahéjjal és gyömbérrel. Így ez most egy kísérleti széria lett. Vizes, sima szirupos, gyömbéres szirupos és szegfűszeges szirupos.
1. Rebarbara „nyersen”:
A rebarbarát megtisztítottam, és 2 cm-es darabokra vágtam. Három decis befőttesüvegekbe tettem és forró vízzel leöntöttem. Majd 15 percig dunsztoltam forrásban lévő vízben. Végül szárazdunsztban hagytam kihűlni.
2. Rebarbara szirupban, fűszerekkel:
Egy liter vízből és 150 g gyümölcscukorból szirupot főztem. A megtisztított, feldarabolt rebarbarát üvegekbe töltöttem. A gyömbéres változatba egy körömnyi gyömbérdarabot tettem, a szegfűszegesbe pár szem szegfűszeget üvegenként. Leöntöttem a sziruppal és 15 percig dunsztoltam, végül szárazdunsztban hagytam kihűlni.
Remélem elég volt nekik ennyi dunszt, mert nem akartam mesterséges tartósítószert használni. Majd télen kiderül…
Ha gondoljátok, próbáljátok ki. Jövőre tapasztalatot cserélhetünk :)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...