2011. december 19., hétfő

Húsos palacsinta


Ki tudja, mit hoz a hét, inkább gyorsan bejegyzem ezt a receptet.
Rég nem készített recept ez. Abból az időből való, amikor még otthon laktam és hétvégente kisebb fajta tömegszállásként működtünk. Barátok, ismerősök jöttek tanfolyamra vidékről, mi pedig befogadtuk őket. A szállásért cserébe hoztak jókedvet, vidámságot, érdekes gondolatokat, és nem utolsó sorban finomságokat. Ez a húsos palacsinta is tőlük került először az asztalunkra.
Múlt héten lapozgattam a gyűjtögetős receptes könyvemet és nagyon megörültem, amikor megtaláltam.
A palacsintához Fűszeres Eszter receptjét használtam, csak sós változatban, vagyis a cukrot kihagytam, helyette egy kávéskanál só került bele. A töltelék nagyjából 14 db palacsintához elegendő.
Hozzávalók a töltelékhez 4 személyre:
40 dkg darált hús
1 nagyobb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek zsír
Só, bors
1 kk majoranna
1 leveskocka
½ zeller
1 szál sárgarépa
2-3 kelkáposzta levél
1 csokor petrezselyem
2 szelet piros húsú paprika (én 2 tk házi pirosaranyat tettem bele)
2 db felvert tojás
2 db keményre főtt tojás
Reszelt sajt, tejföl, tejszín
Először bekevertem a palacsintatésztát.
Majd az apróra vágott hagymát a zsíron üvegesre pirítottam.
A vékony lyukú reszelőn lereszelt zellert és répát, valamint az áttört fokhagymát a megpirult hagymához adtam.
Majd hozzákevertem a darált húst és fehéredésig pirítottam. Amikor elkészült, felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, sóztam, borsoztam és beletettem a majorannát, fokhagymát. Fedő alatt, alacsony lángon 20 percig rotyogtattam.
Amíg párolódott, kisütöttem a palacsintákat.
Ezután nagyobb lángon zsírjára pirítottam, végül belekevertem a paprikát. A kellevelet is ekkor kell beletenni, nekem sajnos nem volt, pedig nagyon illik bele.
A felvert tojásokat belekevertem a húsos-zöldséges masszába, és rántotta állagúra sütöttem. Legvégül belekevertem az apróra vágott főtt tojásokat és a petrezselymet.
A tölteléket a palacsintákba tekertem, majd kivajazott jénaiba tettem őket. Leöntöttem tejfölös tejszínnel és reszelt sajttal szórtam meg. 180 °C-on nagyjából fél órát sütöttem.
Még egy kis tejfölt simán elbír tálaláskor is. Kicsit talán pancsos, úgyhogy megéri nagyobb mennyiségben készíteni, ugyanannyi meló.
Szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...