2011. december 18., vasárnap

Grog


Pár hete voltam egy nagyon hangulatos kávézóban. Megszerettem. Többek között azért, mert igen ízletes volt a forralt bor, ami ritka, ráadásul az alkohol sem párolgott ki belőle :)
Ott találkoztam a már régóta ismerős szóval: grog. Tudtam, hogy isszák és meleg, meg alkoholos, csak sajnos nem tudtam már megkóstolni. Tegnap kicsit jobban utána olvastam, mi is az a grog és többek között ezt találtam.
Igyekeztem a legegyszerűbb receptet követni, így maradt az, hogy olyanra kevertem, ami ízlett :)
Ez az összetétel igazából nagyon jó náthaűző lehet. Az alkohol fertőtlenít, a forrósága fűszeressége felmelegít, a citromlé pedig - bár a skorbut már nem fenyeget minket - az immunrendszert is erősíti. Egy kiadós téli futás után különösen jó :)
Vizet forraltam. Közben egy bögrébe tettem egy szelet kezeletlen citromot, egy bő teáskanál mézet, fahéjdarabot, 2-2 szem szegfűszeget, szegfűborsot, citromlevet és 4-5 cl rumot. Az elsőt fehér rummal készítettem, a másodikat barnával. Ez jobban ízlett.
A felforrt vizet a fűszerekkel teli bögrébe öntöttem és pár percig hagytam állni a dolgot.
Kiskanállal összekevertem és szépen lassan elkortyolgattam. Kicsit fura, mert színtelen, de ez nem megy az íz rovására. Szeretem a rumot, úgyhogy ez az ital is felkerül a téli, átmelegítő italok listájára. És végre letörölhetem a port a régi puncsos poharakról :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...