2011. február 25., péntek

Hirtelen sült kacsamáj hirtelen sült almával


Kicsit nehéz most a sült májról írni, amikor túl vagyok életem első házi krémesén. Na jó első 3 krémesén. A tökéletes végeredmény még várat magára, de büszkén állíthatom, az alap jó. Amint kifejlesztettem, beszámolok róla.
Na de vissza a májhoz. Ez az egyik kedvencem, ha májról van szó. A másik a házi májkrém, de arról majd máskor írok. Ha már májat kell ennem, akkor legyen kacsa (na jó liba is jöhet). Azért is szeretem ezt a receptet, mert amíg elkészül a hagymás tört krumpli köretnek, a máj is kisül, gyorsan megvan. Én nem voltam oda az állat-gyümölcs kombinációért, de amióta kipróbáltam a máj-alma párost, nyitottabb vagyok a hús-gyümölcs variációkra is.
Hozzávalók két főre:
35 dkg kacsamáj, kb. 2 pár (van, ahol pecsenyemájnak hívják)
2 alma (női ököl méretű)
4 ek olívaolaj
só, bors, majoránna
Először előkészítettem a májat. Lemostam, megtörölgettem, levágtam a nem kívánatos cafatokat, és szeletekre vágtam. Aztán nagyon picit besóztam és megszórtam a fűszerekkel. Tudom, hogy mindenki azt tanulja, hogy a májat nem szabad főzés előtt és közben sózni, de egy pici nem árt neki. Amíg a máj pihent, kivágtam az almák magházát, és ½ cm vastagra vágtam őket.
Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat (érdemes magas falú serpenyőben sütni) és rádobtam a májszeleteket. Közepesnél kicsit alacsonyabb lángon 3–4 percig sütöttem, amíg a széle át nem fehéredett. Aztán megfordítottam őket. Sütés közben fogpiszkálóval szurkáltam a kritikus példányokat, hogy megnézzem, átsültek-e már. Amikor már nem folyt piros lé a szúrásnyomból, elkészült. Kivettem a májakat és betettem helyükre az almaszeleteket, szép sorban, hogy ne fedjék egymást. A közepesnél kicsit magasabb lángon 2–3 percig pirítottam, aztán átfordítottam őket és újabb pár percig sütöttem ezt a felüket is.
Az édes alma nagyon jól megy a fűszeres májhoz. Köretnek a hagymás tört krumpli a legjobb hozzá. Savanyúság fölösleges, hiszen ott az alma. Érdemes kipróbálni.
Ti hogy szeretitek a sült májat?

4 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet!

    Én sem rajongok az "állat-gyümölcs" variációért, de a májat én is szeretem almával és hát leginkább a libamáj-alma variáció, ami bejön. Plusz még tudom ajánlani hozzá a lilahagymát. Lilahagymás alma + máj. Nyami.

    Üdv
    Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Marcsi!
    Köszönöm az ötletet :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata!

    Nem sikerült kacsamájat vennem, nem mindig van, viszont vettem szép csirkemájat.
    Nagyon kacérkodom a gondolattal, hogy azt készítem el almával.

    Üdv

    VálaszTörlés
  4. Marcsi!
    Szerintem bátran kipróbálhatod, én is készítettem már csirkemájból, amikor nem volt kacsa.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...