2011. február 17., csütörtök

Alma-répa saláta sajttal és sonkával


Ideje, hogy legyen valami a saláta kategóriában is, úgyhogy dokumentáltam egy jó kis téli vacsorasalátát.
Télen gyötör a lelkiismeret, amiért nem sikerül annyi zöldséget ennem, mint tavasszal vagy nyáron. Ilyenkor sajnos nem lehet jó minőségű alapanyagokat kapni. Salátát, ami talajt sem látott, nincs kedvem venni. A paradicsom és társai elég drágák és semmi ízük, fölöslegesen utaztak idáig. Egy megoldás maradt. Télálló gyümölcsök és zöldségek, gumók és gyökerek. Tele van velük a piac. Sütőtök, répa, cékla, retek-félék, zeller, karalábé, káposzták és társaik. Nem mondom, hogy minden napra egy saláta, de még az is beleférhet. Szabadon variálhatók.
A recept a fitnesz birodalomból származik, ezért minden grammra ki van számolva benne. Nekem nem okoz gondot ennyi kémiagyakorlat után, de vannak nálam szerencsésebbek (kevesebb laborgyakorlattal a hátuk mögött), akiknek lehet, hogy idegesítő. Úgyhogy ahol lehet, inkább emberi mértékegységeket használok a leírásnál. Önmagában, kenyér nélkül is megállja a helyét. Akkor a mennyiségek ¾-e elég egy főnek.
Hozzávalók két személyre:
10 dkg alma
10 dkg sárgarépa
2 szelet sonka (50 g)
40 g sajt (köményessel a legjobb)
Az öntethez:
3 tk natúr joghurt
2 tk olívaolaj
1 tk paradicsomlé (lehet ketchup is, ha nincs paradicsomlé)
½ kk mustár
½ kk cukor
pár csepp citromlé, csipetnyi só (és snidling vagy medvehagyma)
Az almát négybe vágtam, kivágtam a magházát és felkockáztam. A répát meghámoztam és felkarikáztam. A sonkát és a sajtot kis kockákra vágtam és  összekevertem a répával és az almával. Az öntethez összevegyítettem a hozzávalókat és leöntöttem vele a salátát. Egy kis snidling vagy szárított medvehagyma nagyon feldobja az öntetet.
Finom, ropogós. Jó hogy van benne sajt és sonka, így nem annyira monoton a rágás. Érdemes megkóstolni.
Ti milyen salátát esztek télen?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...