2011. február 15., kedd

A maradék tojásfehérje újrahasznosítása


Jó hír azoknak, akik tanácstalanul állnak maradék tojásfehérjék fölött. Ki ne öntsétek! Íme egy remek felhasználási mód. Hogy a szakácskönyvet idézzem „Tipikusan a „nem szép”, ámde nagyon finom sütemények egyike.” Jó, mert alufóliába csomagolva sokáig friss marad. Így hideg téli napokon kakaóval vagy forrócsokival nagyon jó hangulatjavító. Én most  kakaós öntetet készítettem hozzá. A hozzávalókat a maradék fehérjék számának arányában lehet változtatni. Én most háromból sütöttem.
Hozzávalók:
6 tojásfehérje
160 g porcukor (vagy 120 g gyümölcscukor)
1 cs vaníliás cukor
80 g vaj megolvasztva és kihűtve
160 g liszt
1 citrom vagy narancs reszelt héja
30 g darált mandula vagy dió
Először kimértem a hozzávalókat és kivajaztam, liszteztem egy hosszúkás formát (pl. őzgerinc). A sütőt begyújtottam és takaréklángra állítottam. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, és óvatosan, kanalanként hozzákevertem a cukrokat, citromhéjat, az olvasztott vajat, a darált mandulát végül a lisztet. A masszát belesimítottam a formába és betettem a sütőbe. 45-60 percig sütöttem. Bár ez inkább szikkasztás. Amikor szép halvány színt kapott elkészült.
A kakaós öntet hozzávalói:
30 g kakaó
1,25 dl cukor (fél bögre)
1,25 dl víz (fél bögre)
30 g vaj
pár csepp rum
A kakaót és a cukrot lábasba tettem és kevés vízzel csomómentesre kevertem. Csak ezután kevertem hozzá a többi vizet. Folyamatosan kevergetve felforraltam és még 10 percig takaréklángon főztem, amíg kicsit besűrűsödött. Amikor elkészült beletettem a vajat és a rumot. Amikor a vaj felolvadt, el is készült az öntet.
Nagyon szeretem a csoki/kakaó-narancs-rum hármast. Ebben az édességben nagyon jól kombinálható. Ha nincs kedvetek az öntettel pepecselni, lekvárral vagy nutellával is nagyon jó. Vagy csak úgy szárazon kakaóval vagy forrócsokival.
Ha legközelebb árva tojásfehérjéket láttok, jusson eszetekbe ez a süti!
Ti mit csináltok a maradék tojásfehérjével?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...