2012. április 3., kedd

A Jamie-féle ragu alaprecept


Kellett már egy húsos szaftos (zaftos) egytál. Jamie ragu alapreceptje pedig igen csábító volt. Nem kell hozzá sok minden, idényzöldségekkel és konzervvel is megoldható, és a kevergetésen kívül nem kell sok mindent csinálni vele. A két és fél óra főzés persze hosszú volt, pláne, hogy este nyolckor kezdtem neki. És ez azt jelezte előre, hogy nem fogok túl sokat aludni másnap reggelig. A helyzetet tovább rontotta az a sok kóla, amit főzés közben elkortyolgattam, nehogy belebólintsak a raguba.
Na de csupa jó hírrel szolgálhatok: a recept könnyű és jó, és közben - ilyen későn nem kötelező, de - simán össze lehet hozzá dobni egy adag knédlit.
Jamie ezen receptjében van egy alap, amiben a különböző hús-fűszer-alkohol kombinációkat lehet elkészíteni. Én most a sertés-babér-sör kombót választottam (annak csak 2 ½ óra kell).
Már csak azt a jó kis tűzhelyen és sütőben is használható öntöttvas edényt irigylem. Na majd eccer…
Hozzávalók:
2 szálzeller (én most sima zellert tettem bele: nagyjából egy női maroknyit)
2 közepes vöröshagyma
2 kisebb sárgarépa
3-4 ek olívaolaj
1 púpozott ek liszt
1 db 400 g-os paradicsomkonzerv (nettó 240 g)
só, bors
3 db babérlevél
500 g sertéslapocka
500 ml barna sör (itt most: Bernard)
A zöldségeket durvára vágtam, a húst felkockáztam. Egy lábosban felmelegítettem az olajat, rádobtam a zöldségeket és a babért és tíz percig kavargatva pirítottam. Aztán hozzáadtam a húst a liszttel együtt és az egészet alaposan összekevertem. Végül belekerült a paradicsom és a sör is. Sóztam, borsoztam, felforraltam, majd a legminimálisabb lángon fedő alatt, állandóan (5-10 percenként) keverve 2 és 1/2 órán keresztül pároltam. Az utolsó fél órában fedő nélkül.
A hús omlós, a szósz sörös és paradicsomos egyszerre, (kata holtfáradt) de a konyha tele van a finom illatával. Nem is tudom, hogy bírtam ki, hogy ne egyek belőle reggelig.
Csak ajánlani tudom. Tessék megfőzni és továbbadni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...