2012. április 1., vasárnap

Kiskertem a negyediken-második évad


Tavalyi tapasztalatokkal és még nagyobb lelkesedéssel idén is belevágtam a belvárosi kertészkedésbe. Itt olvashatjátok a tavalyi kezdő beszámolót. Valamiért (talán a sok munka) a fejleményekről már nem írtam, pedig nem volt hiábavaló a sok energiabefektetés. Lett pár szem koktél paradicsomunk (15-20 db, de nekünk az paradicsom volt!), rengeteg bazsalikom (fagyasztóban végezte), és snidling. A csípős paprikák is szépen felcseperedtek, de nem porzódtak be, így nem adtak termést. A fűszernövény vetőszalag nem igazán működött sajnos. De nem adtam fel, idén újra nekifutok :)
Tehát: végy egy déli tájolású belvárosi lakást, egy lélekben kertes házban élő, nem teljesen százas csajt, földet, edényeket és balkonra is ültethető magokat. A többi már csak a kis gazok akaratán múlik majd, hogy hajlandóak lesznek-e jól érezni magukat. Mert tőlünk mindent megkapnak…
A tavalyi vetőszalag maradékok megint mentek a hosszúkás virágládákba. Már írtam róla: „Fűszerkeverék vetőszalag. Így nem kell ritkítani. Két darab 2 m hosszú szalag van a csomagban. Az egyiken egynyári fűszerek, úgymint bazsalikom, majoránna, kapor, levélpetrezselyem és borsikafű. Évelő társaik a citromfű, szurokfű, kakukkfű és a metélőhagyma.”
A balkonparadicsom és a bazsalikom egy kényelmes, hatalmas lakosztályt kapott. Balkonon nevelhető epret is vettem, kíváncsi leszek, fel fognak-e nőni.
A snidling idén nem annyira érzi jól magát, majd elbeszélgetek vele, miért ez a satnyaság…
A szupererős paprikák külön-külön, egyelőre nagyon szeretik a belső ablakpárkányt, fíl dö szánsájn…
Hát akkor tessék kérem szurkolni, nekem és a növénykéknek, mert kertészkedni nem csak kertben lehet :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...