2011. február 13., vasárnap

Juhtúrós pogácsa

Pogácsáért mindig érdemes visszanyúlni a gyökerekhez. Régen még tudtak pogácsát sütni. Két forrásom van ezekre az esetekre. Az egyik az Ínyesmester, ami nálunk szülőről gyerekre száll, a másik Horváth Ilona Szakácskönyve. Az Ínyesmestert azért is ajánlom mindenkinek, mert a nagyobb témakörök elején vannak olvasmányos, ismeretterjesztő részek is. Szerintem szerzői jogok miatt nem idézhetek, de érdemes lapozgatni, ha a kezetekbe akad. Most újra kiadták. Szerezzétek be, ha nincs meg.
Szóval pogácsánk alapreceptje Horváth Ilona szakácskönyvéből származik.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
25 dkg vaj
25 dkg juhtúró
2 tojás sárgája
1 dl tejföl
1 dkg só
½ dl tej
1 kk cukor
1 tojás a kenéshez
Én fél adagot szoktam csinálni, de ha vendégségbe vagy túrázni viszem, simán elfogy egy egész adag is.
Az élesztőt a langyos tejjel és a cukorral felfuttattam. A lisztet elmorzsoltam a vajjal, aztán hozzákevertem az élesztőt, juhtúrót, tojássárgáját, tejfölt és sót. Elég lágy tészta lesz belőle. De kis kitartással összeáll és egy idő után már nem fog odaragadni mindenhová.
Amikor elkészült, meleg helyen hagytam egy órát kelni. Utána lisztezett deszkán 1 cm vastagra nyújtottam és kis szaggatóval (3 cm átmérőjű) kiszaggattam. Sütőlapra raktam őket és a tetejüket megkentem a tojással. Majd megint hagytam pihenni őket 15 percig.
Közben 200 °C fokra előmelegítettem, a sütőt. Tíz-tizenöt percig kell sütni, amíg megpirul a teteje.
Napokig friss, puha marad, de általában nincs rá ideje.
Szeretitek a pogácsát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...