2011. február 11., péntek

A csirkemell, aki tejszínben sült

Hogy most már valami épkézláb ételt is tálaljak, dokumentáltam egyik kedvenc ebédemet. Gyorsan elkészül. A recept Nagynénémtől való, de már nem emlékszem, hogy el is készítette vagy csak elmesélte, hogy kell csinálni. Mindenesetre megosztom veletek.
Hozzávalók 2 személyre:
40 dkg csirkemell
1 kis doboz habtejszín
1 tojás
2-3 ek liszt
egy kis sajt a tetejére
olaj, só, bors
A csirkemellet közepesen vékony szeletekre vágtam, és kiklopfoltam, de épp csak annyira, hogy meglazuljanak a rostok. Nem vertem laposra, szegény elvesztette volna az ízét. Sóztam, borsoztam. (Borsozáshoz borsőrlőt használok, mert így sokkal finomabb a bors. Van íze, és nem csak csíp.) Egy tányérba lisztet tettem, egy másikban felvertem a tojást. A hússzeleteket először lisztbe, majd tojásba forgattam, mint amikor panírozunk, csak itt nincs zsemlemorzsa a végén. Egy jénait vékonyan kikentem olajjal és egymás mellé fektettem a hússzeleteket.  Leöntöttem a tejszínnel (igen jól láttátok a hozzávalókban habtejszínt írtam, mert az folyósabb, mint a főzőtejszín), reszeltem rá némi sajtot és megfelelő lángon készre sütöttem. Na jó nem. Kb. 180-200 °C-on 25-30 percig sütöttem a sütő felső rácsán.
A hús omlós puhára sül a tejszínben, érdemes kipróbálni. Szerintem rizs illik hozzá a legjobban.
Ti hogy szeretitek a csirkemellet?

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...