2011. március 15., kedd

Tócsni tócsnival

Még mindig a badacsonyi borok és a tóti tócsi hatása alatt vagyok. Ma olyan szépen sütött a nap, hogy úgy döntöttünk folytatjuk azt, ami a hétvégén olyan mély nyomokat hagyott bennünk. Így kicsit könnyebb volt átvészelni az első, nagyvárosi, tavaszi napot. Méltó levezetése volt ez az elmúlt napoknak. Mivel amúgy sem vásároltam be előre a mai napra, „kapóra jött” a hétvégi gasztronómiai élmény. Szóval tócsni. Az alap receptet az Istvándy Pincészet illetékeseitől még a helyszínen tudakoltuk meg. Ezt követtem én is. Vacsorának, vagy egy lusta ebédnek is beillik. De azt is el tudom képzelni, hogy egy baráti összejövetel éhes gyomrait megtöltse. Tejföllel, sajttal vagy szalonnapörccel, melegen fogyasztandó. A sört és a bort egyaránt szereti. Nem gondoltam volna, hogy olyan szép emlékek kötnek majd hozzá…
Az a bizonyos terasz...
Hozzávalók 3 adaghoz (6 db tócsnihoz):
½ kg krumpli
15 dkg liszt
2­-3 ek tejföl
1 db tojás
2 gerezd fokhagyma
2 kk só
bors
kb. 2 púpos ek mangalicazsír a sütéshez
tejföl, sajt, szalonnapörc feltétnek
A meghámozott, megmosott krumplikat kislukú reszelőn lereszeltem. (Na jó nem én, hanem a robotgép.) Majd összekevertem az áttört fokhagymával, tojással, tejföllel, liszttel, sóval és borssal. Kicsit hagytam állni és közben felolvasztottam a zsírt.
Mivel nem volt itthon szalonna, amiből pörcöt csináljak, úgy döntöttem mangalicazsírban fogom kisütni a tésztát, hogy mégis legyen valami jellege. Ez nagyon jó ötlet volt. Genetikai összetételemnél fogva nehezen emésztem a zsiradékot. Olajakat, zsírokat egyaránt. A mangalicazsírban kisütött tócsni viszont meg sem kottyant. Most már tényleg elhiszem, hogy rém egészséges.
Szóval mikor már felolvadt a zsír, megfogtam egy adag/marék tésztát és kilapogattam a vizes tenyeremen, majd óvatosan a forró zsírba csúsztattam. Elég lágy az állaga, óvatosan kell vele bánni. Ha nem sikerül elég laposan a zsírba tenni, semmi gond, a zsiradékban kanál hátával még szét lehet lapogatni. Nagyjából picit vékonyabb, mint 1 cm legyen. Közepes lángon mindkét oldalát barnára sütöttem. A zsírból kivéve papírtőrlőn hagytam pár percig, hogy a felesleges zsír leitatódjon róluk. De nem túl sokáig, mert melegen jó igazán.
Mi tejföllel és sajttal ettük. Na meg a zsákmányborral. Nagyon finom és gyorsan elkészül. A konyha ilyenkor zsírszagban úszik, de nekem ez kellemesebb, mint az égett olajszag. A tésztába kevert tejföltől lágyabb lesz a tócsni, a fokhagyma kellemesen érvényesül, nem tolakodó. Érdemes kipróbálni.
Ti hogy ismeritek a tócsnit?

2 megjegyzés:

  1. Híresek lettünk... :-) Köszönet a Tócsninak! (így nagybetűvel:-))

    VálaszTörlés
  2. Nem ez volt az utolsó, lesztek ti még bejegyzésben :) k

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...