2011. március 2., szerda

Spenót fasírtnak álcázva, sajtmártással

Ismét egy sajátnak vélt találmány. De csak vélt, mert már születésem előtti szakácskönyvek is említik. Én csak spenót fasírtnak hívom. Néha elkap a vashiány, olyankor nagyon petrezselyem, zeller vagy spenót ehetnékem támad. Most a spenót volt a soros. Elég egyszerű étel és talán könnyebben elfogadják a spenótot kevésbé kedvelők is. Gyerekeknek meg kifejezetten vicces lehet a zöld színű fasírt. Nekem ez inkább téli táp, ilyenkor mélyhűtött spenótból csinálom. Tavasszal inkább a spenót főzelék és spenótos csirkemell megy.
A spenót jó. Tele van vassal, vitaminokkal meg minden földi jóval. A mélyhűtött fajta meg vízzel. Döbbentem tapasztaltam, hogy a 450 g-os kiszerelés kiolvasztva és leszűrve csupán 186 g maradt! Szóhoz sem jutottam. Kellett nekem analizálni. Azért így is elég lett.
Hozzávalók a spenót fasírthoz:
1 csomag mirelit spenót (kb. 450 g)
1 gerezd fokhagyma
2 tojás
só, bors, kevés szerecsendió
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez
Először kiolvasztottam a spenótot és kinyomkodtam a levét. Aztán összekevertem a tojásokkal, az áttört fokhagymával, a fűszerekkel, sóval és annyi zsemlemorzsát adtam hozzá (kb.4–6 ek), ami még felszívja a folyadékot, de nem lesz tőle túl száraz a massza. Ez a spenóttól is függ. Állni hagytam, hogy megszívja magát a morzsa. Közben elkészítettem a sajtmártást.
Amikor összeállt a spenótos massza, felforrósítottam az olajat. Majd evőkanálnyi méretű korongokat formáztam a masszából és közepes lángon mindkét oldalukat megsütöttem.
Hozzávalók a sajtmártáshoz:
1 ek olaj
1 ek liszt
1,5 dl tej
5 dkg reszelt sajt
1 dl tejszín
só, fehérbors, szerecsendió
Az olajat felmelegítettem és ráöntöttem a lisztet. Állandó keverés mellett, takaréklángon addig pirítottam, amíg elkezdett gyöngyözve fortyogni. Akkor lehúztam a tűzről és gyorsan, állandóan keverve 2 adagban hozzáöntöttem a tejet. (Én 2 éve vettem egy ikeás mártáskeverő valamit, amivel csomómentesen tudok szószokat, mártásokat főzni. Érdemes beruházni, mert erősen csökkenthető vele a csomók száma és mérete.) Aztán visszatettem a tűzre és takarékon, állandóan kevergetve besűrítettem. Utána beletettem a sajtot, a tejszínt, a fűszereket és tovább főztem 10-15 percig, hogy finom krémes legyen, és ne liszt ízű.
Én rizst szoktam hozzá készíteni. De hidegen is el lehet csipegetni a meleg sajtosba mártogatva. Könnyű és gyorsan elkészül. Aki szereti a spenótot, próbálja ki. Aki nem az is bátran kóstolja meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...