2011. március 21., hétfő

Sült zöldséges barnarizs


Ezt a gazdag rizsételt akkor szoktam főzni, amikor már elegem van a húsból, de szeretnék valami tartalmasat enni. Semmi különleges alapanyagra nincs szükség hozzá. Na jó csak egy kis szójaszószra, de a többi hozzávaló könnyen beszerezhető. Miután megfő a barnarizs, már gyorsan össze lehet dobni. Aki még nem evett barnarizst, annak érdemes kipróbálni, mert amellett, hogy sokkal jobb a szervezetnek, még íze is van, fehér társával ellentétben. Tartalmas köretnek is jó, de önálló főételként is megállja a helyét. Íme a recept, ami most böjt idején is feldobhatja a menüt. Béres Alexandra egyik könyvéből származik (én kicsit több zöldséggel készítem, ezt a változatot osztom meg), és azon kevés receptek egyike, ami beleillik az idény-zöldségevés törekvésembe.
Hozzávalók 4 személyre:
2/3 csésze (kb. 1,7 dl) barnarizs
1/2 csésze (kb. 0,6 dl) zöldborsó
2 ek olaj
1 gerezd fokhagyma
3 ek világos szójaszósz
6 szem gomba
1/2 szál póréhagyma
4 tojás
1 közepes sárgarépa
só, bors
A barnarizst bő, sós vízben, egy babérlevéllel megfőztem. Többféleképpen lehet főzni a barnarizst, én úgy szoktam kifőzni, mint a tésztát, csak kevesebb vízzel. Sokáig kell főzni, kb. ¾ órát, lassú tűzön. Néha érdemes ránézni, hogy elég víz van-e rajta. Amikor megfőtt, leszűrtem.
Miközben főtt a rizs, előkészítettem a zöldségeket. Ha mirelit zöldborsóból készítjük, érdemes kicsit előfőzni. A fokhagymát apróra vágtam. A gombákat megpucoltam és keresztben vágtam szeletekre. A sárgarépát karikákra vágtam. A zöldségeket vékonyra vágtam, hogy könnyen megsüljenek és külön kis adagokban hagytam, hogy a főzés közben jól elkülönülten kéznél legyenek. A tojásokat felvertem.
Először nagy lángon felmelegítettem a wokot és beleöntöttem az olajat. Majd beletettem a répát és két percig, állandóan kevergetve megsütöttem, aztán hozzáadtam a pórét és a fokhagymát és egy percig sütöttem. Utána beletettem a gombát és a zöldborsót és újabb egy percig, kevergetve sütöttem. Amikor megsültek a zöldségek a wok szélére tereltem őket és a felvert tojásokat középre öntöttem. Hozzáöntöttem a szójaszószt és folyton keverve megsütöttem. Amikor elkészült visszatereltem a zöldségeket, beleöntöttem a leszűrt rizst és meglocsoltam még egy kis szójaszósszal. Sóztam, borsoztam és pár percig együtt pirítottam az egészet.
Hát leírni tovább tartott, mint elkészíteni. Nem bonyolult. Szerintem logikus, hogy a zöldségeket nagyjából keménységi sorrendben sütjük össze. Én nagyon szeretem. A rizsnek van íze, a zöldségek finom roppanósak, így marad bennük még némi tápanyag és vitamin is. Keleties húsok mellé jó köret, vagy csak úgy magában is laktató. Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a sült rizst?

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...