2012. április 13., péntek

Joghurtos grízes süti bármivel


Már megint sok a lekvár. Túlságosan vigyáztam, hogy télen ne fogyjon rohamtempóban. És tessék, még mindig van vagy harminc üveg mindenféle, de leginkább cukormentes lekvárom. Nem is tudom, miért spóroltam. Na de ezen már kár keseregni, előrenéz és kitalálja, milyen módokon lehetne eltüntetni.
E céllal néztem szét a kijegyzetelős füzetemben, ami tele van jobbnál jobb, még ki nem használt egyszerű, kevert süteményreceptekkel. Kicsi Vú receptje - a grízes őszibarackos süti - alkalmasnak találtatott a lekvár éltüntetésre. Amint lesz barack, azzal is kipróbálom, de egyelőre csak lekvár van. Sok lekvár.
Hozzávalók:
1 kis üveg lekvár (nálam most híg fahéjas szilva volt)
2 tojás
75 g gyümölcscukor
1 tk vaníliás cukor
250 g natúr joghurt
65 g olvasztott vaj
100 g liszt
100 g búzadara
½ csomag sütőpor
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
Először összekevertem a lisztet, búzadarát, sütőport és egy csipet sót. Egy másik tálban a tojást, az olvasztott vajat, a joghurtot és a cukrokat. Végül a száraz keveréket apránként hozzákevertem a folyékony keverékhez és hagytam állni fél órát, hogy a gríz megszívja magát.
Aztán kivajazott, lisztezett tortaformába öntöttem és teáskanálnyi lekváradagokat pötyögtettem a tetejére. Hústű próbáig sütöttem.
Barackkal biztosan finomabb lehet, de így lekvárral is nagyon jó dolog. Könnyen elkészült, egyszerű.
Egy lekvárral kevesebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...