2012. április 6., péntek

Medvehagymás spenótkrémleves


Véégre tavasz. Vééégre rendes zöldségek. Ennek azért örülünk ennyire, mert nagyon szigorú vagyok és idény, éghajlatunkon megtermő dolgokat igyekszem az asztalra tenni. Végre van mit. Azért bevallom, voltak nehéz pillanatok. Túléltük az elmúlt 1 hónapot, amikor a télieket már untuk, más viszont még nem volt.
Tegnap piacoltam, és elkövettem azt a hibát, hogy éhesen mentem ki. Döbbenten vettem észre, hogy átrendeződött a Lehel zöldséges részlege és ez jól össze is zavart. Hirtelen nem láttam át, ki hová került és beletelt pár körbe, mire megtaláltam a forrásaimat. A nagy ijedségben pedig megvettem mindent, ami megtetszett.
A spenótot a spenótos csirke miatt vettem, medvehagymát meg csak úgy. Mert szezonja van. Hazafelé született meg a spenótfőzeléktől idáig vezető út. Kiindulásul a csalánlevest vettem, de továbbgondoltam.
Hozzávalók 2 főre:
10 dkg tisztított spenót (mosott, leszárazott)
5 dkg medvehagyma (mosott)
1 ek vaj
1 ek olívaolaj
1 dl tejszín
½ l húsleves (lehet kockából is)
só, bors, szerecsendió
Először feltettem forrni a vizet a kockalevesnek.
Aztán felolvasztottam a vajat az olajon, közben nagyjából összevágtam a medvehagymát (nem kell apróra, mert úgyis összeturmixoljuk a végén).
A felforrt vizet a leveskockára öntöttem és elkevertem.
A medvehagymát megfuttattam a vajon és pár percig hagytam párolódni alacsony lángon. Addig felvágtam a spenótot. Azt is hozzáadtam a hagymához és még egy-két percig pároltam. Végül felöntöttem a levessel és felforraltam.
Lehúztam a gázról, összeturmixoltam, beleöntöttem a tejszínt, végül sóztam, borsoztam, megszórtam szerecsendióval.
Ez is az a fajta recept, amit leírni tovább tartott, mint megcsinálni.
Nagyon üde, tavaszi leves. Az én leveskockám kicsit erős volt, de a spenót meg a medvehagyma nem engedte elnyomni magát. A tejszín az egészet megszelídítette. Olívaolajon pirított kenyérrel ettük. Amilyen zöld, olyan finom.
Spenóttal barátkozáshoz ideális.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...