2012. április 7., szombat

Túrós pogácsa


Történt már sokszor, hogy juhtúrós pogácsát sütöttem. Horváth Ilona szakácskönyvéből. Az az oldal már elég maszatos. Vannak rajta más receptek is, de én mindig csak ezt az egyet sütöm. Vizuális típusként emlékeztem rá, ott találom még a túros pogácsa receptjét is. Szükségem volt rá, mert nem fogyott el a fűszeres, sós túró, kidobni pedig vétek lett volna. A recept rettentő bonyolult: túró:liszt:vaj=1:1:1 arányban, nyújtás, szaggatás, sütés. A sózás az egyetlen kényes pont, mint minden pogácsánál, mert a sótlan pogácsa nem túl élvezetes.
Szépen kimértem a túrót, kis matekozással kiszámoltam, ugyanannyi liszt kell hozzá. Vajból is ugyanannyi kéne, de zsírral csináltam, így abból csak a 75%-ot vettem.
Igen jó ötletnek bizonyult. Fűszerek nélkül is remek kis pogácsa, de ezzel a (két éve lejárt) fűszerkeverékkel fantasztikus lett (Bio Bertáék által forgalmazott „Herba Vegi” fajta). Itt gondolkodtam el, vajon milyen lehet maradék kőrözöttből?
Hozzávalók:
30 dkg túró áttörve
30 dkg liszt
30 dkg vaj vagy 20-22 dkg zsír
1 tk só + az ízlés és sóhiány (én pl. futás után akaratlanul is mindent sósabban főzök…)
Fakultatív: fűszerek ízlés szerint, pl. kömény, medvehagyma, paprika, vagy a túró és sajt fűszerkeverék a Fűszerfutártól
1 tojás a tetejére
A hozzávalókat gyorsan összegyúrtam (ez azért kell, hogy a zsiradék ne olvadjon meg, és nem szívja be a liszt). Fóliába (frissen tartó fajtába) csomagoltam és betettem a hűtőbe pihenni. Akár egy éjszakán át is állhat, én most kb. fél óráig pihentettem, amíg fel nem szabadult a sütő.
A sütőt maximális fokozaton kell előmelegíteni, hogy jó forró legyen. A tésztát a benne felforrósodott, bugyogó zsiradék fogja majd megemelni, ezért is nem jó, ha az elején beszívódik a lisztbe.
A tésztát lisztezett deszkán 1 cm vastagra nyújtottam, kiszaggattam, tetejét megkentem a felvert tojással és nagyjából 15 percig sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.
Kell ennél egyszerűbb pogácsarecept?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...