2012. március 27., kedd

Zabpehely puding karamellel és kávéval


Kellett egy könnyebb desszert a vasárnapi ebédhez, viszont a sütő már foglalt volt. Maradt a felszíni édesség. Természetesen továbbra is hó végi, alacsony költségvetésű megvalósíthatósággal.
Nálam mostanában nagyon csúszik a karamell, ezért gondoltam főzök egy adag házi karamellpudingot. De hogy egy kicsit a vonalainkra is gondoljak, zabpehelyliszttel sűrítettem be, és ez előnyére is vált. Gyakorlatilag úgy készült, mit a csokis.
Hozzávalók 2 személyre:
2 tojás sárgája
50 g gyümölcscukor
1 ek vaníliáscukor
37 g zabpehelyliszt
25 g barnacukor
250 ml tej
½ kk neszkávé
A tojássárgákat habosra kevertem a gyümölcscukorral és a vaníliáscukorral, majd belekevertem a lisztet. Aztán egy lábosban karamellizáltam a barnacukrot, felöntöttem a tejjel és felforraltam. A meleg karamellás tejet állandó keverés közben, több adagban adtam a tojásos keverékhez. Aztán az egészet folytonos keverés közben, lassú tűzön besűrítettem. A kávét elkevertem 2-3 evőkanál kész krémmel.
A kis formát félig megtöltöttem a sima krémmel, erre jött egy vékony réteg kávés krém, aztán rátöltöttem még egy kisebb adag sima krémet. A tetejére kávékrém került. Végül megszórtam tört karamellel.
Kicsit egészségesebb fajtája ez a desszerteknek. Inkább krém, mint puding, amiben a kávé és a karamell kitűnő párost alkotnak.

1 megjegyzés:

  1. Biztos nem lehet rossz, ha már kávé kell bele :) Imádom a kávét, most is a kedvenc kávém iszom http://minu.me/-cafissimo

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...