2012. március 23., péntek

Nudli, született: Burgonyasodralék


Nudli bármikor, bárhogyan, bármennyi. Zsemlemorzsával soha, inkább mákkal, dióval, lekvárral, vagy éppen pici zsíron pirítva tejföllel és sajttal.
Végtelenül egyszerű. Legidőigényesebb része a krumpli főzése. De maradék krumpliból vagy krumplipüréből pillanatok alatt megvan.
Hozzávalók:
50 dkg főtt, áttört krumpli
25-30 dkg liszt (nálam az 1/3-a teljes kiőrlésű)
1 tojás sárgája
1-2 ek zsír
Feltettem egy fazék vizet forrni. Közben összegyúrtam a tésztát, majd lisztezett deszkán kb. kisujj vastagságúra nyújtottam. Nagyjából 1 cm széles, 3-4 cm hosszú csíkokat vágtam és megsodortam őket. Mire ez a művelet megvan, a víz is felforr. A sós lobogó vízben nagyjából 5 percig főztem.
A sós változatnál még kis zsíron vagy vajon szoktam megpirítani a nudlit, erre jöhet a tejföl és a sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...