2012. március 24., szombat

Máktorta ribizli lekvárral


Még mindig van egy nagy adag mák, amit még ősszel vettem (nagyon előrelátóan), hogy majd jó lesz a bejglibe. Mivel bejgli nem lett annyi, amennyit szerettem volna, a mákból is elég sok maradt. A tavaszi spájzleltárnál realizáltam igazából a mennyiséget. Muszáj felhasználni, de azt sem szeretném, ha egy életre megutálnánk. Mákos tészta, mákos kenyér, mákos nudli, de süti még nem készült belőle.
Már többször szemeztem ezzel a liszt nélküli máktorta recepttel és mivel volt egy felbontott ribizli lekvárom, gondoltam elérkezett az idő, hogy megsüssem. Amikor feltérképeztem a receptet, előkerestem a piskótakészítés fortélyait, mert itt a lényegi információk hiányoztak. Az a klasszikus „megfelelő lángon készre sütjük” típusú recept. Én most csak fél adagot csináltam, mert gyanítottam, hogy egyedül kell majd elpusztítanom (mivel nincs benne csoki). Kis segítséggel egy napig tartott csak ki szegényke :)
Hozzávalók 4 személyre:
75 g cukor
25 g méz
75 g darált mák
1 ek édes morzsa (én babapiskótát törtem össze mozsárban)
3 tojás
½ citrom reszelt héja
½ kk fahéj
ribizli lekvár
A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, aztán belekevertem a mézet. A mákot összekevertem az édes morzsával, a fahéjjal, és a citromhéjjal.
A sütőt előmelegítettem 180°C-ra és egy kis kerek tortaformát kivajaztam, beliszteztem. A tojások fehérjét egy pici sóval kemény habbá vertem. Végül a habot és a mákos keveréket váltakozva, óvatos mozdulatokkal a sárgájához kevertem. A tésztát a formába öntöttem, majd betoltam a sütőbe.
Nagyjából 40 percig sütöttem, de lehet, hogy kevesebb is elég (én inkább biztosra mentem). Amikor elkészült, a tésztát több helyen megszurkáltam, hogy távozhasson a gőz és ne essen össze. Aztán a sütő ajtaját résnyire nyitva hagytam és visszatoltam a sütit 5 percre, ezzel is megakadályozva a gőz egyszerre történő eltávozását. Végül kivettem, de még néhány percig a formában hagytam és csak utána szedtem szét. Rácsra tettem, és amikor teljesen kihűlt, kettévágtam és megkentem a lekvárral. Összeilleszttetem és a tetejére is kentem egy kicsit.
Nagyon mákos, emlékeztet a klasszikus bögrés mákosra, de annál jóval légiesebb. A savanykás lekvár jól ellensúlyozza az édeskés tésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...