2012. március 2., péntek

Gyökérkrémleves

A tél már az utolsókat rúgja. Búcsúzásképpen még egy leves a raktározó karógyökerek egyikéből: paszternák krémleves. A múltkori ízletes zellerkrémlevesen felbuzdulva, ugyanazzal a recepttel paszternákból főztem levest. Természetesen ezt sem szeretem, de ez nagyon jó lett. Az alma és a tejszín csodákra képes. Azt meg, hogy a pirított dió mennyire illik hozzá, nem is gondoltam volna…
Hozzávalók:
30 dkg paszternák
1 alma
½ hagyma
olívaolaj
½ l zöldségalaplé, vagy leves kockából
1 dl tejszín
só, bors
dió
Az almát és a paszternákot kisebb kockára vágtam. A hagymát apróra vágtam és az olajon üvegesre pirítottam. Aztán rádobtam a gyökeret és fedő alatt lassú tűzön 5 percig pároltam. Hozzáadtam az almát és tovább pároltam.
Amikor megpuhult, felöntöttem a zöldséglevessel és a tejszínnel és felforraltam. Végül pürésítettem, sóztam és borsoztam.
Vágott, pirított dióval tálaltam.
Megint egy olyan íz világ, amire nem számítottam. Így lehet rászoktatni egy embert a főtt zöldség evésre. Kóstoljátok meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...