2012. március 7., szerda

Gesztenyés tekercs

Ez a recept kicsit kilóg a spájzos ételfilozófiámból. Nincs benne túl sok egészséges dolog, viszont tele van vajjal és cukorral, ami igen csak eldugít. Igazi spórolós, de kiadós vendégségbe való édesség. Lehet csinálni kissé jobban odafigyelve is: gyümölcscukorral, nem előre darált kekszből, vaníliával, rummal, minőségi csokival.
Első próbálkozásra nem sikerült ilyen szépen, de nem adtam fel. Másodjára (1 nappal később) - kissé jobban átgondolva a gyenge pontokat - már sokkal jobban ment és kialakulni látszott a végleges recept.
A „tészta” alapja a cukros, vajas, kakaós keksz massza, amire a rumos, vaníliás gesztenyekrém kerül. Az egészet egy vékony csokikabát borítja.
(Szerintem hasonló recept bármilyen klasszik szakácskönyvben található.)
Hozzávalók egy rúdhoz:
A tésztához
120 g vajas keksz (esetleg háztartási keksz), házilag törve vagy darálva
90 g vaj
2 tk kakaópor
40 g gyümölcscukor
2-4 ek tej
0,5 dl rum
A krémhez:
125 g gesztenyemassza
60 g vaj
30 g gyümölcscukor
1 ek vaníliás gyümölcscukor
0,5 dl rum
50 g csoki a bevonáshoz
A tésztához valókat összegyúrtam és félretettem. Aztán krumplinyomón átnyomtam a gesztenyét a vajjal, majd hozzákevertem a többi hozzávalót.
A tésztát sütőfólián 20x15 cm-es téglalapra nyújtottam egy sodrófa segítségével. Megkentem a krémmel és óvatosan feltekertem. Betettem a hűtőbe és nagyjából egy órát pihentettem. Amikor kissé megkötött, bevontam az olvasztott csokival.
Kis aranyos szeletkék, de kettőnél többet elég nehéz megenni belőle. Klasszikus spórolós-kiadós sütirecept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...