2011. június 5., vasárnap

Spenótos csirke


Igen, végre spenótos csirke. Régi kosztosom folyton reklamál, hogy mikor lesz már spenótos csirke. Mindig azt mondtam, majd ha itt a szezonja. Hát tessék, eljött, megsütöttem.
Igazából ez csak csirkemell, de nekem attól még spenótos csirke marad.
Mert hát úgy volt hajdanán, amikor még egy kedves barátnőm a közelemben dolgozott, hogy főztem rá is, ebédidőben pedig leszállítottam neki. Nekem is jó volt, neki meg pláne. Amikor megkötöttük az üzletet, megkérdeztem, mit nem szeret. Azt mondta bármi jöhet, csak uborka és paprika nyersen ne (ha jól emlékszem). Aztán szépen lassan kiderült, hogy vannak még dolgok, amiket nem szeret, de ahogy elkészítettem, mégis ízlett neki. Ezt dicséretnek vettem, ami azóta is lendületet ad :) Így fogyott el például a sütőtökleves, a kókuszos csirkemell és a híres nevezetes spenótos csirke is.
Nagyon egyszerű étel, szerintem a titok abban van, hogy a spenót úgy kerül a húsra, hogy megkap mindent, amit szeret. Szerecsendiót, fokhagymát, borsot. A recept Béres Alexandra weboldaláról származik (Csirkemell Rockefeller módra).
Hozzávalók 4 főre:
500 g csirkemell filé
200 g tisztított spenót
1 doboz natúr joghurt
só, bors, szerecsendió
1 gerezd fokhagyma
sajt a tetejére
olíva olaj
A csirkemellett megtisztítottam, felszeleteltem, nem túl vékonyra és kicsit kiklopfoltam, hogy a rostok meglazuljanak. Aztán besóztam és borsoztam. Egy jénai alját olíva olajjal kikentem, ráfektettem a hússzeleteket, majd rápakoltam a spenótot, végül ráöntöttem a szerecsendióval és tört fokhagymával ízesített joghurtot. A tetejére reszelt sajtot szórtam és előmelegített sütőben 190 °C-on megsütöttem.
Gyorsan elkészül és jó módja a spenótot nem kedvelők meggyőzésének. A joghurt el is tűnik a sajt alatt, de azért ott van, a fűszerek pedig nagyon feldobják a spenótot. A hús sütés közben átveszi a spenót ízét. Én nagyon szeretem. Érdemes kipróbálni.
Küldöm Ácinak és mindenkinek, aki szereti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...