2011. június 19., vasárnap

Sokmagos kenyér gépben sütve


Íme egy kenyér, amit gépben szoktam sütni. Mert hát itt a nyár, és van az a hőmérséklet, ami felfűti északi fekvésű kiskonyhámat is. Ilyenkor, ha lehet, nem fűtöm be a sütőt. Másik jó tulajdonsága a kenyérsütő gépnek, hogy programozható fajtája reggelre megsüti az este bekészített kenyeret.
Nagyon szeretjük ezt a kenyeret. Annyira, hogy tegnap este sütöttem, és mire észbe kaptam, már annyi sem maradt belőle, hogy egy fotót csináljak róla. Így készült életem első sercli-fotója. Ennél jobb reklám szerintem nem is kell neki :)
Programbeállítástól függően ropogós a héja, a belseje pedig puha, ruganyos. A magokat lehet variálni benne. Én lenmagot, szezámmagot, napraforgómagot és tökmagot szoktam beletenni. Amikor vicces kedvemben vagyok, tökmagolajjal készítem, akkor kicsit zöldes színt kap. Magokat sajnos nem nagyon eszünk, csak kenyér formájában. Legalább ennyit.
Hozzávalók:
150 g teljes kiőrlésű liszt
150 g finomliszt
150 g rétesliszt
1-1 ek a magokból tetszés szerint
1 csapott ek só
1 lapos ek szárított élesztő (Haas)
30 ml olíva olaj
330 ml langyos víz
A hozzávalókat a kenyérsütő gép tartályába tettem, és barna kenyér programon sütöttem.
Tapasztalatom szerint mindig sikerült a kenyér, amikor pontos mennyiségekkel dolgoztam. Érdemes erre odafigyelni.
Ez a kenyér nagyon finom, tessék kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...