2011. június 21., kedd

Mogyorós csokifagyi a nehéz napokra


Ez egy nagyon lélekgyógyító fagyi. Egy stresszes nap után rendbe rak. Rám is fért.
Fel akartam használni a spájzban árválkodó mogyorót. Volt némi csoki is itthon. Tejszín és sűritej pedig gyakran lapul a spájzban. A recept alapja Tücsökbogár receptjei közül való.
Hozzávalók:
1 tubus sűrített tej
2 dl tejszín
50 g tejcsoki
1 ek kakaó
1 marék tisztított, pirított török mogyoró
A tejszín dobozának tetejét levágtam és negyed órára mélyhűtőbe tettem.
A mogyorót serpenyőbe tettem és nagy lángon pár percig forrósítottam. Ilyenkor lepattog a külső, barna héja, és utána már könnyű megpucolni. Csak vigyázni kell, mert nagyon forró. Aztán mikor kicsit kihűlt, ledaráltam és összekevertem a kakaóval.
A csokit takaréklángon, óvatosan felolvasztottam.
A tejszínt a sűrített tejjel legnagyobb fokozaton 5 percig kevertem, aztán lassan beleöntöttem a csokit. Tovább kevertem, és kanalanként hozzáadtam a mogyorót is.
Csak addig kevertem, amíg összeállt. Kicsit tejszínhab felverő fóbiám van.
Nagyon finom, jó mogyoróillatú, csupa csoki.
Próbáljátok ki!

2 megjegyzés:

  1. Ez bizony valóban lélekgyógyító lehetett. A leírásod alapján pedig a gyerekkorom kedvenc csokijára a "pirosmogyorósra" emlékeztető. :)

    VálaszTörlés
  2. Az alapnak köszönhető, hogy ilyen finom lett :)
    Tényleg pirosmogyorósos, de a tejcsokis fajta.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...