2011. június 15., szerda

Krumplis kenyér és száz


Sűrű elnézést a blogot követőktől, de valahogy nem tudom összeegyeztetni a munkát a főzéssel, a fotózással és az írással. Sajnos még nem eszeltem ki, hogyan élhetnék meg a főzöcskéből, mert hát nem vagyok mesterszakács, sem ínyenc blogoló. De majd csak előkerül valami a spájzból.
És hát eljött aminek el kellett jönnie. Íme, a századik bejegyzés.
A hétvégén eszembe jutott, hogy milyen régen csináltam már krumplis kenyeret. Nagyon szeretem, de nekem inkább a hidegebb napokon esik jól. Eddig mindig kenyérsütőben sütöttem, és már tudom is miért. A recept alapja a már emlegetett 33 kenyér és péksütemény c. könyvecskéből származik. A tésztája elég lágy, így gépben szépen megsül, de én most a két kezemmel nagyon megszenvedtem vele. Eléggé ragacsos, nagyon sok lisztet felvenne, de nem akartam, hogy túl kemény legyen a tésztája. Inkább kockáztattam. Necces volt, felfutott így is, viszont az első pár koccanásra, ami a formát érte, összeesett. Persze így is nagyon finom lett és még bőven a duplájára kelt, csak hát nem olyan szép. Aggodalomra semmi ok, majd kikísérletezem a kezelhető verziót. Meg gondolom az öreg krumplival is könnyebb dolgozni.
Hozzávalók:
120 g teljes kiőrlésű liszt
150 g rétesliszt
150 g finomliszt
150 g főtt, áttört burgonya
1 ek só
15 g friss élesztő
1 dl langyos tej
2 tk cukor
30 ml olíva olaj
150 ml langyos víz
Az élesztőt a cukorral felfuttattam a tejben, majd a kimért liszt közepébe fúrt mélyedésbe öntöttem. Ott összekevertem egy kis liszttel és 5 percig hagytam kelni. Utána hozzáadtam a krumplit, sót, olíva olajat és jól összegyúrtam. Minél tovább gyúrtam, annál ragacsosabb lett. Végül kilisztezett tálban hagytam duplájára kelni. Amikor megkelt, megint összegyúrtam, formába tettem és ott is hagytam a duplájára kelni. Közben a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
A sütő aljába egy forró vízzel félig telt tepsit raktam és a megkelt kenyérkét bespricceltem vízzel. Majd a sütőbe toltam. Pirulásig sütöttem.
Amikor megsült, kivettem a formából, rácsra tettem és megint bespricceltem vízzel.
Nem lett olyan tömör, mint amilyennek kinéz, ám rendkívül finom. Fűszeres zsírral nem igazán nyári vacsora, de igen jól esik.
Ígérem, utánaolvasok a titoknak, hogyan is készül a jó krumplis kenyér. Azért lehet próbálkozni.
Szeretitek a krumplis kenyeret?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...