2011. május 3., kedd

Tormaleves

Alacsony költségvetésű ebéd része volt egy tartalmas leves, esetünkben tormaleves és túrós palacsinta eperlekvárral. Húsvét utánra terveztem ezt a levest, de végül mára jött csak össze. Előrelátó módon minden megvolt már a mélyhűtőben. Füstölt húslé és maradék sonka. Nagyon egyszerű leves, gyorsan elkészül és igen tartalmas. Lengyel kirándulások óta nagyon szeretem a savanyú leveseket, ez is hasonlít kicsit.
Hozzávalók 2 főre:
2 ek olaj
1 kis fej vöröshagyma
1 ek liszt
4 dl füstölt sonka főzőlé
10 dkg füstölt sonka
1 db babérlevél
őrölt bors
1 dl tejföl
1 ek ecetes torma
A hagymát apróra vágtam és üvegesre pirítottam az olajon. Utána rászórtam a lisztet és még pirítottam egy kicsit. Ezután apránként felöntöttem a sonkalével és csomómentesre kevertem. Beletettem a feldarabolt sonkát, a babérlevelet és egy kis borsot tekertem bele. Körülbelül 5 percig forraltam takaréklángon. Ezután levettem a tűzről és belekevertem a tormát és a tejfölt. Kicsit hagytam állni.
Nagyon finom. A torma nem domináns, a babér remekül illik bele és a tejföl enyhíti a füstös ízt. Én nagyon szeretem.
Lehet, hogy már késő, de jövő húsvétkor jusson eszetekbe, hogy ne öntsétek ki a sonka főzőlevét.
Ti mire használjátok a sonkalevet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...