2012. november 15., csütörtök

Hagymaleves



Ismét egy csodálatosan egyszerű, ám annál finomabb leves.
Történt ugyanis, hogy lebetegedtem, és a szervezetem olyan dolgokat követelt, amiből az a kép rajzolódott ki, hogy hagymalevest kell ennem. Hagyma, fokhagyma, kakukkfű, bors csupa légút tisztító tulajdonsággal bír. De a készítés alatt jöttem rá, hogy nem is igazán a végeredmény gyógyít majd, hanem a folyamat. A hagyma pucolásával járó könnyfacsaró mellékhatásokat mindenki ismeri. A párolás során a fedőt felemelve felcsapódó fokhagymás kakukkfüves hagymagőz egy elég sokkoló fajtája az inhalálásnak. A maradék vírust, ami ezt túlélte, a forró leves biztosan kiűzte.
Elolvastam pár receptet, nagyjából ugyanazt írták, de ez volt a legegyszerűbb. Különösen tetszett benne, hogy magából a hagymából igyekszik kihozni a legtöbbet különböző eljárásokkal. Na nem kell bonyolult dolgokra gondolni, egyszerű párolás-pirítás-főzés kombinációról van szó. Se bor, se tejszín, semmi flanc. Érdemes igazi húslevest használni hozzá, ettől lesz jó tartalmas a leves.
Hozzávalók 2-3 személyre:
4 közepes fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
pár ág kakukkfű
1 babérlevél
½ l húsleves
1-2 ek olívaolaj
1 diónyi vaj
só, bors, szerecsendió
A hagymát sűrű szipogások közepette felkarikáztam, a fokhagymát apróra vágtam. Egy teflon edényben olívaolajat melegítettem és lassú tűzön felolvasztottam benne a vajat. Rádobtam a hagymákat, kakukkfüvet és a babérlevelet és fedő alatt lassan, 15 percig pároltam. Közben párszor megkevertem. Ha kell, lehet alá önteni egy kevéske vizet. Ezután feltekertem a lángot, levettem a fedőt és a hagymát aranybarnára pirítottam. Felöntöttem a húslével és fedő alatt, lassan tovább főztem 20 percig. Végül picit megsóztam, borsoztam és tettem bele egy csipet őrölt szerecsendiót.
A jó öreg party grillben sajtot olvasztottam egy kenyérszeletre, ezt mártogattam a levesbe. Csodálatos, aranyszínű, illatos, édes, mégis fűszeres. Testnek, léleknek egyaránt gyógyír.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...