2012. november 11., vasárnap

Tepertős pogácsa



Hogy teljes legyen a blog pogácsa repertoárja, egy tepertős következik. Abból is az élesztős leveles fajta, hogy bonyolítsam.
Kicsit melléfogtam a töpörtyűvásárlással, mert nem a zsíros, omlós fajtát szeretjük, hanem a ropogósabbat, de ez ugye már csak a kóstolás után derült ki. Ez a kevésbé kisütött fajta viszont tökéletesen alkalmas volt a pogácsába. A recept alapja a Nagy süteménykönyvből származik, kisebb módosítással, a technológia viszont mi más is lenne, mint a már jól bevált Ínyesmester hajtogatott leveles tésztájánál leírtak. A tészta élesztős, azaz kelt, a közé került töpörtyűs réteg viszont foszlós rétegekre osztja. Ezért szeretjük.
Hozzávalók:
A tésztához:
30 g friss élesztő
50 ml tej
csipet cukor
500 g liszt
1 dl tejföl
8 dkg zsír
A rétegeléshez:
250 g tepertő
őrölt bors
1 db tojás a kenéshez
Az élesztőt felfuttattam a tejjel és a cukorral. Közben kimértem a tészta többi hozzávalóit, és ledaráltam a töpörtyűt. A lisztből két evőkanálnyit a töpörtyűbe tettem, és két kanál töpörtyűt a tésztához. A tésztát jól összegyúrtam, a töpörtyűt pedig elkevertem a 2 evőkanálnyi liszttel.
A hajtogatás menete a következő:
A tésztát négyzet alakúra nyújtottam, rákentem a töpörtyűs krémet és egyenletesen megszórtam borssal. Mindkét oldalát behajtottam középre, majd az alsó és felső végét is. Pihentettem fél órát, majd újra kinyújtottam és hajtogattam a fenti módon. Pihentetés, gyötrés még kétszer megismételve, összesen négyszer. Aztán a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, a tésztát ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét késsel bekockáztam, majd kiszaggattam. A pogácsákat sütőlemezre tettem, és megkentem a felvert tojással. Nagyjából 20 percig sütöttem, amíg szép színt kapott.
Őszintén bevallom, nem szeretem a tepertős pogácsát, de ez nagyon finom. Ennél jobb reklám szerintem nem kell neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...