2011. április 20., szerda

Briós reggelire


Tegnap este még nekiálltam brióst sütni, hogy legyek már egy kicsit a konyhában. És persze, hogy legyen reggelire valami édesség. Én abba a típusba tartozom, aki nem tud reggeli nélkül elindulni a dolgára. A reggeli pedig jobb, ha édes. Ez elég erőt ad, hogy kibírjak három órát kaja nélkül.
Elég gyorsan elkészült meg nem is csináltam sokat, hogy ne száradjon fölöslegesen. Mégiscsak frissen a legjobb. Pl. vaníliás eperlekvárral.
A receptet TücsökBogár konyhájából néztem ki. Picit változtattam rajta. A szokásos dolgokat: teljeskiőrlésű liszt, gyümölcscukor. Ja és a tojás. Nem volt itthon, csak két tojásfehérje, úgyhogy az egyiket a tésztába tettem, a másikkal meg megkentem a briósokat. A tésztába tettem egy kis vaníliaport is.
Hozzávalók 8 brióshoz:
100 g rétesliszt
100 g finomliszt
50 g teljes kiőrlésű liszt
12,5 g friss élesztő
30 g gyümölcscukor
1,25 dl tej
25 g vaj
½ kk só
kevés vaníliapor
1 tojás sárgája (de dupla adaghoz 3)
1 tojás fehérje a kenéshez
barna nádcukor a tetejére (lehet sima kristálycukor is)
Először az összekevert lisztek közepébe mélyedést készítettem, majd belemorzsoltam az élesztőt, beleszórtam a cukrot és leöntöttem a langyos tejjel. Lazán összekevertem és hagytam negyed órát pihenni. Utána belekevertem a többi hozzávalót és jól összegyúrtam. Először kicsit ragacsos volt, aztán a gyúrástól szép sima lett és már nem ragadt. Így is hagytam 20 percig kelni.
Aztán a sütőt előmelegítettem 210 °C-ra és egy tepsit kibéleltem sütőfóliával. A tésztát 16 egyforma részre osztottam (én kimértem). A szeparátumokból 15 cm-es rudakat sodortam és az itt látható módon összeraktam a briósokat. Tetejüket megkentem a tojásfehérjével, majd megszórtam barna nádcukorral. Negyed óra alatt megsütöttem.
Hű nagyon finom lett. Valahogy még megpróbálom kikísérletezni, hogy elősütés utáni, mélyhűtőben tárolható változat is legyen. És akkor reggel frissen lehet enni a tejeskávé mellé. Lekvárral nagyon pazar volt. Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a brióst?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...