2012. augusztus 1., szerda

Magos kifli

Ez kicsit arrébb van a kornspitztől, mi azért annak hívjuk. De a rend kedvéért hivatalosan magos kifli lett.
Ez egy hiper-szuper kifli, teljes kiőrlésű liszttel, magokkal és korpával. Kicsit változtattam a sütési technikán, és eltértem a megszokottól. Ettől jó ropogós lett a héja és puha a belseje. Nem az a fűrészporos fajta. Persze ez is frissen a legjobb.
Sokáig tanakodtam, hogy kipróbálom a sütőzacskós sütést, de feladtam. Nem találtam olyat, ami elég nagy, viszont bírja a magas hőmérsékletet. Nem voltam elég kitartó, ez itt mégiscsak a főváros, csak akad valahol valami. Úgyhogy átmeneti megoldásként a kifliket nagyjából fél óráig vízzel bespriccelt alufólia alatt sütöttem egy tepsiben (nem sütőlapon), aztán áttettem pizzasütő lapra és tovább sütöttem. Sajnos nem tudom meddig, mert belefeledkeztem egy kis olvasnivalóba, és már csak a finom illatokra lettem figyelmes. Szerencsére nem égett oda.
Hozzávalók 9-10 db-hoz:
250 g teljes kiőrlésű búzaliszt
250 g finom liszt
1 ek burgonyapehely (elhagyható)
1 púpos ek zabkorpa
325 ml langyos víz
20 g friss élesztő
magok vegyesen 1 ½ ek mindegyikből
1 ek só
Megkértem Mariskát, a kenyérsütő gépet, hogy legyen kedves begyúrni és megkeleszteni a tésztát. Megtette. Amikor nem vagyok ennyire lusta, az összetevőket csak összegyúrom, (nem futtatom külön az élesztőt) és a tésztát egy nagy műanyag fedeles tálban kelesztem a kétszeresére.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
Amikor a tészta a kétszeresére kelt, kilenc egyforma részre osztottam és lisztezett munkalapon kicsit oválisra nyújtottam őket, nagyjából 10-15 cm szélesre. Nem kell gyötörni, 2-3 nyújtás elég, hogy ne legyen fél cm-nél laposabb. Aztán fel lehet tekerni. Sütőfóliával kibélelt tepsibe tettem őket. Alufóliával letakartam, amit bespricceltem vízzel. Kb. fél óráig sütöttem.
Aztán mivel úgy ítéltem, hogy bár megsült, mégis puha a héja, áttettem őket sütőlapra és tovább sütöttem, amíg a héja ropogós és színes nem lett. Némi önmegtartóztatással rácson hagytam kihűlni.
Nem dicsérem tovább. Jó és kész. Szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...