2012. augusztus 23., csütörtök

Pimasz chilis borsos csatni


Az a helyzet, hogy most csalok. Mert ez a csatni tavaly készült, de nem volt érkezésem lefotózni, meg bejegyzést írni róla. Most viszont itt van a szezonja és újra meg fogom csinálni, mert nagyon szeretjük. És nem venném a lelkemre, ha megint visszatartanám az információt.
Jamie természetesen c. szakácskönyvében van ez a jó kis csatni. Igen egyszerű, nem kellenek hozzá bonyolult alapanyagok, és aki még csak most kezdene ismerkedni a műfajjal, annak remek kezdés. Sültekhez, grillezett fehér kolbászhoz fogyott leginkább, de előfordult sajtos meleg szendvicsen is. Édes is, savanyú is, csíp is.
Hozzávalók:
8-10 friss chili
8 db piros paprika
olívaolaj
2 közepes lilahagyma apróra vágva
1 szál rozmaring levelei apróra vágva
2 db babérlevél
5 cm-es fahéjrúd
só, frissen őrölt bors
100 g barna cukor
150 ml balzsamecet
Az üvegek sterilizálásával kezdtem. Kicsi, 1 ½-2 dl-es befőttesüvegeket használtam.
Aztán jött a macerásabb rész. A paprikákat sütőben, rácsra téve maximális hőfokon hólyagosra sütöttem. Akinek van grillje, azon a legjobb megsütni. Aztán még azon melegében tálba tettem és lefedtem őket, hogy saját levükben párolódjanak. Utána húztam le a héjukat. A chilikhez érdemes gumikesztyűt használni, mert ez ember reflexből bele tud nyúlni a szemébe és az ilyenkor nem igazán vicces.
A meghámozott paprikákat kicsumáztam és kikapartam a magjukat, majd felaprítottam. Én kicsit darabosabbra hagytam, nem lett olyan krémes.
Egy lábosban olajat forrósítottam, rászórtam a hagymát és a fűszereket (rozmaring, babér, fahéj), majd sóztam, borsoztam. Húsz percig pirítottam, amíg a hagyma megszínesedett.
Végül a paprikákat, cukrot, ecetet is a hagymához adtam és addig főztem, amíg besűrűsödött a leve. Még kicsit borsoztam, sóztam. Kiszedtem a babért és a fahéjat. Azon forrón üvegekbe tettem, majd dunsztban hagytam kihűlni. És biztos, ami biztos, utána hűtőben tároltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...