2012. augusztus 15., szerda

Mazsolás fahéjas muffin


Megint kezdek rákapni a muffin sütésre. Az egyszerűség, gyorsaság mindig győztes. Ezek a csodás színű szilikonformák meg pláne meghozzák a kedvem a sütéshez. Ennél rózsaszínűbbet nem is találhattam volna…
Nagyon bejött ez a szilikon cucc, mert nem kell papírt venni, amit aztán kidobok, meg órákig áztatni a sütőformát. Azt mondjuk nem tudom, mennyire környezetbarát a technológia, amivel előállították…
Hozzávalók 12 db-hoz:
2 bögre liszt (lehet negyede teljes kiőrlésű is)
3 tk sütőpor
¼ bögre cukor (kicsit kevesebb, ha gyümölcscukorral készül)
1 marék mazsola
50 g vaj
3 db tojás
¾ bögre tej
a tetejére fahéjas barnacukor
Először a sütőt előmelegítettem 190 °C-ra. Aztán a száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban. Megolvasztottam a vajat és összekevertem a többi folyékony hozzávalóval is. A lisztes keverék közepébe krátert készítettem, beleöntöttem a folyékony keveréket és az egészet alaposan kikevertem. A formákat ¾-ig töltöttem meg a tésztával, tetejüket megszórtam a fahéjas cukorral és betoltam a sütőbe. Tizenöt-húsz percig sültek (hústű próbáig). Rácson hagytam őket kihűlni.
Egész sokáig friss marad, már amelyik megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...