2012. augusztus 21., kedd

Húsgombóc paradicsomos tésztával


Az add tovább mozgalom egy újabb gyöngyszeme. Sosem csináltam még, sosem ettem még. Egyszer ezt is el kell kezdeni. Egyre jobban tetszik Jamie főzőiskolája. Lassan úgy érzem, kezdek megtanulni főzni :)
Azért is tetszik nagyon ez a könyv, mert nem csak a recepteket lehet megtanulni, hanem a főzés lemenedzselését is. Nekem ez bevallom, néha gondot okoz. Mit mikor kell elkezdeni, hogy egyszerre készüljön el, meg egy ebéd megfőzése ne kerüljön 4-5 órába. Könnyen el lehet csúszni.
Na akkor ebédmenedzsment első lecke.
Hozzávalók 3-4 személyre:
A húsgombóchoz:
pár szál rozmaring levele felaprítva (csak úgy módjával)
6 db sós keksz vagy 6 tk zsemlemorzsa
1 púpozott kk dijoni mustár
250 g darált hús (vagy sertés vagy marha:sertés 1:1 arányban)
½ kk szurokfű
1 kis tojás
só, bors
olívaolaj a kenéshez
Hozzávalók a szószhoz:
½ csokor bazsalikom
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
½ friss vagy szárított chili
1 db 400 g-os paradicsomkonzerv
1 ek balzsamecet
200 g spagetti vagy penne
reszelt sajt a tetejére
Először a húsgombócot raktam össze. Az összes hozzávalót összegyúrtam, 12 részre osztottam és a gombócokat meggurigáztam egy kis olívaolajban. Sütésig a hűtőben tároltam.
A szószhoz felaprítottam a bazsalikomot, hagymát, fokhagymát, chilit és feltettem a vizet a tésztának.
Egy lábosban olívaolajat melegítettem, a hagymát üvegesre pirítottam benne. Amikor elkészült, rádobtam a fokhagymát és a chilit, kis kevergetés után a bazsalikomot. Ráöntöttem a paradicsomot, balzsamecetet, sóztam, borsoztam és lassan forraltam.
Közben egy serpenyőben pici olívaolajon, közepes lángon körbe-körbe gurigázva 10 perc alatt megsütöttem a húsgombócokat. Akkor jó, ha aranybarna és a belseje nem rózsaszín.
Amikor kisültek a gombócok, átraktam őket a paradicsomszószba (közben a tészta bekerült a vízbe) és kis lángon rotyogtattam tovább, amíg kifőtt a tészta.
A tésztát leszűrtem, de nem szárítottam le teljesen, hagytam alatta egy kevés főzőlevet (3-5 ek). Hozzákanalaztam a szósz felét és jól elkevertem.
Tésztára maradék szósz, szószra gombóc.
Nagyon bejött ez a kombó, a húsgombócon meg hetekig ellennék kenyérrel meg mustárral. Tök jó kis kaja, kicsit többet kell mosogatni utána, és bár az időt nem néztem, érzésem szerint viszonylag gyorsan elkészült. Főzd meg! Tanuld meg! Add tovább!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...