2012. augusztus 27., hétfő

Sajtos brokkoli leves


Leves régen volt már a blogon, és nekünk is kezdett hiányozni. Mert a leves jó. Pláne ha egy jó adag túrós mazsolás palacsinta követi.
Ez egy tíz perces leves, nagyjából. Jó, ha lapul a mélyhűtőben egy-két adag maradék átszűrt húsleves, sokkal gazdagabbá teszi a zöldségleveseket, krémleveseket.
Hozzávalók 2-3 főre:
kb. 20 dkg brokkoli, lehet mélyhűtött is
½ liter húsleves vagy zöldség alaplé, lehet kockából is
3-4 ek sajtkrém
só, bors, szerecsendió
reszelt sajt
A húslevest felolvasztottam, felforraltam, beletettem a kicsi rózsákra szedett brokkolit és 5 percig főztem fedő alatt, kis lángon. Aztán kikapcsoltam alatta a gázt. A brokkoli egyharmadát kiszedtem egy kis lével, és a sajtkrémet is hozzáadva összeturmixoltam, majd visszaöntöttem a levesbe. Összekevertem, sóztam, borsoztam, fűszereztem. Kis reszelt sajttal tálaltam. Pár szelet pirítós is elfér még mellé.
Közepesen tartalmas, ám annál zöldebb leves. Ismét bebizonyosodott, hogy a sajt és a brokkoli jó barátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...