2012. augusztus 19., vasárnap

Karamell kipukkadásig, avagy karamellás alma-körte torta


Tegnap megint polippá változtam. Egyszerre kicsit túl sok mindent csináltam, de a fahéjas mazsolást muffint már megígértem a barátnőimnek, azt muszáj volt megsütni, a torta tésztája meg már egy napja várt a hűtőben. Azt is meg kellett sütnöm. Ennek pedig igen súlyos következménye lett: karamell túladagolás.
Ez a süti már nagyon váratott magára. Pár hete Párkányból hoztunk konzerv sűritejet, és egy kész konzerv tejkaramellát is. És nagyon ki akartam már próbálni. Közben megint sikerült frankón átverős nénikétől ízetlen (de legalább drága) körtét vennem, ami emberi fogyasztásra csak sütve vagy főzve alkalmas.
(Apróbetűs rész: a néne annyira pofátlan volt, hogy amikor visszakérdeztem (fejlődök), hogy tényleg annyi-e az annyi és 4 db kis körtén és 1 db kb. 1 kg-os csillagtökön mi kerül ezer forintba, másodszorra már kicsit kisebb összeget mondott, de még mindig dög módon, hasra ütésre mondta be az árat. Mindig adok egy utolsó esélyt nekik, ez az én bajom.)
Na visszatérve a sütire, Jamie vacsorái c. könyvben van ez a karamellás almás torta (tejkaramellás almatorta). Igazából baromi egyszerű: omlós tészta, alma (vagy körte) kis cukorral és tejkaramella.
Kivételesen teljes adagot sütöttem. Mi baj lehet?
Hozzávalók a tésztához:
130 g vaj
80 g gyümölcscukor
250 g liszt (1/4-e teljes kiőrlésű)
2 tojás sárgája
2 ek hideg tej
(1/2 citrom reszelt héja, ezt most kihagytam)
(1 vaníliarúd, szintén kihagytam)
Hozzávalók a töltelékhez:
2 db közepes alma
2 db közepes körte
1 ek gyümölcscukor
1 doboz tejkaramella, kb. 400 g-os (az eredeti recept 2 db-ot ír)
(Házi tejkaramella készítésről bővebben Tücsök Bogárnál lehet olvasni.)
A tésztához a vajat, a cukrot és egy csipet sót krémesre kevertem, aztán ment bele a liszt és a tojások sárgája. A robotgép késes résztét használtam most, hogy ne olvadjon meg a vaj a kezem melegétől. Amikor morzsás szerkezetet vett fel a tészta, deszkára öntöttem és 3-4 mozdulattal hozzákevertem a tejet. Rudat formáztam belőle és folpackba tekerve betettem a hűtőbe. Legalább egy órát állnia kell.
Amikor a tészta jól kipihente magát, felszeleteltem és kibéleltem vele egy 28 cm-es sütőformát. A széleket összenyomkodtam, hogy sehol ne legyen rés. És 1 órára betettem a mélyhűtőbe.
A töltelékhez az almát, körtét felszeleteltem, és 1 ek gyümölcscukorral összekevertem.
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. A tésztát megkentem a tejkaramellával, rászórtam a gyümölcsöt és alsó rácson 40-45 percig sütöttem.
Nem lett valami szép, de nagyon finom, és kis dózis is elegendő, mert nagyon tömény. És így is csak fél adag karamellát használtam hozzá! Azt hiszem lesz ennek még folytatása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...